A napokban járta be a sajtót az a hír, hogy egy családi házban működő, négy fős nyírségi céget, a Pepp and Cars Kft.-t szerződtette a NHKV Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. arra, hogy rendet vágjanak a milliárdos nagyságrendű tartozások behajtásának káoszában.
A cégben nem csak az az érdekes, hogy 2016-ban csupán 19 millió forintos forgalmat bonyolított, és addig zömmel élelmiszer-nagykereskedésben volt érdekelt, de így is képes volt elnyerni a melót a Díjbeszedő Holdinggal konzorciumban. A 24.hu hétfőn arról írt, hogy a Nagykállóban székelő társaság
már jóval azelőtt elkezdte kiépíteni a díjbeszedők országos alvállalkozóinak hálózatát, mielőtt a kukaholding – NHKV – egyáltalán kihirdette volna, hogy megnyerte a tendert.
A cikk szerint a kukaholding 2017 júliusában tette közzé a közbeszerzés kiírását a befizetetlen szemétdíjak behajtására, valamint az ügyféllisták pontosítására 7,6 milliárd forintos kerettel. A kisvállalkozás pedig már 2017 közepén, szinte a kiírással egy időben keresni kezdte, majd le is szerződtette azokat az embereket, akiket az ország különböző megyéiben koordinátorként alkalmazhatott a projektben.
A 24.hu birtokába került dokumentumok szerint a cég 2017 októberében már szerződéseket is kötött alvállalkozókkal az NHKV közbeszerzésére hivatkozva, holott csak 2018. január 4-én hirdették ki, hogy a Díjbeszedő Holding Zrt. és a Pepp and Cars konzorciuma lett a pályázat győztese. Annyira rápörögtek a melóra, hogy akár már 2017 karácsonyakor elkezdhették volna a behajtást – de nem volt szabad nekik.
A cikk szerint mikor hónapokkal később, március végén kiküldték az első adag címet a behajtóknak, ment az ukáz, miszerint az országgyűlési választásig senkitől nem lehet pénz beszedni. Április 9-én, a választás utáni hétfőn viszont zöld utat kaptak.
A 24.hu megjegyzi, azon kérdésére, hogy hogyan került az állami tulajdonú Díjbeszedő mellé egy apró nyírségi magáncég a konzorciumba, sem a Díjbeszedő, sem a Pepp and Cars Kft. nem válaszolt.