Ébren töltött ideje átlagosan harmadát mobilalkalmazások használatával tölti az ember
– idézte a BBC az App Annie elemzőcég friss jelentését, melyből az is kiderül: tavaly 230 milliárdszor töltöttek le applikációkat és 170 milliárd dollárt (53 ezer milliárd forint) költöttek használatukkal az emberek.
Tarol a TikTok
A világon a legtöbbet letöltött applikáció tavaly a minivideós TikTok volt, amellyel a felhasználók 90 százalékkal több időt töltöttek, mint egy évvel korábban.
Szinte minden kategóriában – eltöltött idő, letöltésszám és bevétel – rekordot döntött a mobiltelefon, a nagyképernyő eközben lassan haldoklik – jegyezte meg Theodore Krantz, a cég ügyvezetője.
Előrejelzésük szerint egyébként az idei év második felére a TikToknak több mint 1,5 milliárd felhasználója lesz.
Közel öt óra az életünkből naponta
Általában véve az applikációkkal eltöltött idő átlagosan 4 óra és 48 perc volt, ami 2019-hez képest 30 százalékos növekedés
– olvasható a cég State of Mobile című jelentésében, melynek számításai tíz ország – köztük India, Törökország, az Egyesült Államok, Japán, Mexikó, Szingapúr és Kanada – piaci eredményein alapulnak.
A brazil, az indonéziai és a dél-koreai felhasználók ugyanakkor naponta több mint öt órán át mobiloznak, ezen belül minden tíz percből hetet közösségi, fotó- vagy videóapplikáció használatával töltenek – mutatott rá a jelentés. Kiderült még többek között, hogy
- tavaly mintegy kétmillió új alkalmazás és játék indult el;
- a 100 millió dollárnál nagyobb bevételű appok száma 20 százalékkal nőtt;
- a világ legnépszerűbb videostreaming appja a YouTube, a második a Netflix lett;
- a mobiljátékok használata szintén nőtt, azokra 116 milliárd dollárt költöttek a felhasználók.
A trendek vizsgálata a világjárvány hatását is megmutatta: az emberek rengeteg időt – globálisan több mint 100 milliárd órát – töltöttek webshopok mobilalkalmazásaival, a legnagyobb növekedést Szingapúrban, Indonéziában és Brazíliában mérték. Hatalmasat, a tavalyihoz képest 50 százalékot nőtt az étel- és italszállítók applikációival töltött idő is.
Az egészség- és fitneszalkalmazások felhasználása is felívelt, amikor az emberek nem látogathatták az edzőtermeket és a csoportos órákat, de népszerűbbek lettek a meditációs appok is.
2018-hoz képest 95 százalékkal nőtt a társkereső mobilalkalmazások bevétele, 2021-ben meghaladta a négymilliárd dollárt.