Kutatás: az ébren töltött időnk harmadát mobilalkalmazásokra fordítjuk

Kutatás: az ébren töltött időnk harmadát mobilalkalmazásokra fordítjuk

Ébren töltött ideje átlagosan harmadát mobilalkalmazások használatával tölti az ember

– idézte a BBC az App Annie elemzőcég friss jelentését, melyből az is kiderül: tavaly 230 milliárdszor töltöttek le applikációkat és 170 milliárd dollárt (53 ezer milliárd forint) költöttek használatukkal az emberek.

Tarol a TikTok

A világon a legtöbbet letöltött applikáció tavaly a minivideós TikTok volt, amellyel a felhasználók 90 százalékkal több időt töltöttek, mint egy évvel korábban.

Szinte minden kategóriában – eltöltött idő, letöltésszám és bevétel – rekordot döntött a mobiltelefon, a nagyképernyő eközben lassan haldoklik – jegyezte meg Theodore Krantz, a cég ügyvezetője.

Előrejelzésük szerint egyébként az idei év második felére a TikToknak több mint 1,5 milliárd felhasználója lesz.

Közel öt óra az életünkből naponta

Általában véve az applikációkkal eltöltött idő átlagosan 4 óra és 48 perc volt, ami 2019-hez képest 30 százalékos növekedés

– olvasható a cég State of Mobile című jelentésében, melynek számításai tíz ország – köztük India, Törökország, az Egyesült Államok, Japán, Mexikó, Szingapúr és Kanada – piaci eredményein alapulnak.

A brazil, az indonéziai és a dél-koreai felhasználók ugyanakkor naponta több mint öt órán át mobiloznak, ezen belül minden tíz percből hetet közösségi, fotó- vagy videóapplikáció használatával töltenek – mutatott rá a jelentés. Kiderült még többek között, hogy

  • tavaly mintegy kétmillió új alkalmazás és játék indult el;
  • a 100 millió dollárnál nagyobb bevételű appok száma 20 százalékkal nőtt;
  • a világ legnépszerűbb videostreaming appja a YouTube, a második a Netflix lett;
  • a mobiljátékok használata szintén nőtt, azokra 116 milliárd dollárt költöttek a felhasználók.

A trendek vizsgálata a világjárvány hatását is megmutatta: az emberek rengeteg időt – globálisan több mint 100 milliárd órát – töltöttek webshopok mobilalkalmazásaival, a legnagyobb növekedést Szingapúrban, Indonéziában és Brazíliában mérték. Hatalmasat, a tavalyihoz képest 50 százalékot nőtt az étel- és italszállítók applikációival töltött idő is.

Az egészség- és fitneszalkalmazások felhasználása is felívelt, amikor az emberek nem látogathatták az edzőtermeket és a csoportos órákat, de népszerűbbek lettek a meditációs appok is.

2018-hoz képest 95 százalékkal nőtt a társkereső mobilalkalmazások bevétele, 2021-ben meghaladta a négymilliárd dollárt.

Tudsz te ennél jobbat is? Szerkesztő-újságírót keresünk!

Kapcsolódó hírek