Két matróz helyett csak egy segítette a Hableány kapitányának munkáját a májusi dunai hajóbaleset idején – ez szerepel az Index által megszerzett friss szakértői véleményekben – emiatt pedig a szakértők szerint a turistahajó
hajózásra alkalmatlan volt.
Az Index úgy tudja, már egy korábbi hajóbizonyítványba is bekerült, hogy növelni kellene a személyzet számát. A szakértő szerint ezt a hajó vezetőjének kellett volna jeleznie az üzembentartó, vagyis a Panorama Deck Kft. felé.
Borbély Zoltán, a cég egyik jogi képviselője szerint ugyanakkor nem igaz, hogy a Hableány alkalmatlan volt a hajózásra, minden engedélye megvolt,
a plusz egy matróz csak annyit jelentett volna, hogy még egy ember életét vesztette volna a Viking Sigynnel való ütközés nyomán.
Az Index azt is írja, a turistahajó közel sem volt olyan műszaki eszközökkel felszerelve, mint a szállodahajó, radar sem volt rajta. Borbély Zoltán szerint azonban a radar nem is kötelező felszerelése a Hableányhoz hasonló hajóknak.
A cikk megemlíti még, hogy a Viking Sigyn vészjelző rendszere másfél perccel az ütközés előtt figyelmeztetett, hogy túl közel van a hableány. A mostani szakvélemény szerint viszont a Hableány sem adott le öt rövid hangjelzést, mellyel azt jelezte volna, hogy nem lehet megelőzni. Az Index ezzel kapcsolatban a hajózási szabályokra hivatkozva arra hívja fel a figyelmet, egy hajónak akkor is jeleznie kell, ha látja, hogy meg akarják előzni, de arról nem értesítették.