Előfordul, hogy a pedagógusképzésre felvett hallgatók kevesebb mint fele jut el addig, hogy iskolában tanítson – írja a Népszava Szél Bernadett független országgyűlési képviselő adatigénylése alapján.
A minisztérium által közölt adatok szerint a 2018/2019-es tanévben 12 634-en kezdtek meg valamilyen pedagógus munkakör betöltéséhez szükséges végzettséget és szakképzettséget biztosító képzést, diplomát ugyanebben az évben ugyanakkor csak 8026-an szereztek, a pedagógusi pályát végül ténylegesen is megkezdők száma pedig alig haladta meg a hatezret.
Egy korábbi számsor szerint a 2013/2014-es tanévben 13 874-en kezdték meg tanulmányaikat, de csak nyolcezren diplomáztak abban az évben, a pályakezdők száma pedig kicsivel hatezer alatt volt.
Markánsabb a különbség a 2014/2015-ös évet nézve, akkor 15 ezernél többen kezdtek pedagógusképzést, viszont a végzettek közül mindössze ötezren kezdtek tanítani.
A Pedagógusok Demokratikus Szervezetének számításai szerint a kezdő pedagógusok mintegy 30 százaléka egy év után, további 30 százalék öt év után elhagyja a pályát. Szűcs Tamás, a PDSZ országos választmányi elnöke a Népszavának azt mondta,
amíg nem javul a tanárok szakmai, anyagi és társadalmi megbecsülése, nem is fog pozitív irányba változni a helyzet.