Többek között a Volán-sofőrök sem fogadták tárt karokkal azt a kormányzati javaslatot, melynek értelmében a jelenlegi 250-ről 400-ra lehetne emelni az éves túlóraszámot.
A Kósa Lajos és Szatmáry Kristóf által bedobott javaslat lényege, hogy a hatására úgy módosulna a munka törvénykönyve, hogy
a mostani 250 órás limitről 400 órára növelnék az egy évben elrendelhető rendkívüli munkaidő maximális mértékét.
A módosított jogszabály a jelenlegi egy helyett hároméves időszakra tenné lehetővé a felhasznált és fel nem használt munkaórák beosztására vonatkozó munkaidőkeret kialakítását, de 12 hónap átlagában a heti munkaidő a rendkívüli munkavégzést is beleszámítva nem haladhatja meg a 48 órát. Amennyiben erre rábólint a parlament, az új rendszer 2019. január elsejétől már élhet is.
Embertelen és életveszélyes a javaslat
A fideszes törvénymódosítási javaslatról a Közúti Közlekedési Szakszervezet közleményében azt írta:
ez embertelen és a közlekedési ágazatban egyenesen életveszélyes is.
Az Index a szakszervezet elnökét, Baranyai Zoltánt idézve azt írta, a közúti közösségi közlekedésben foglalkoztatott autóbuszvezetők szinte minden cégnél már eddig is évi 300 órát túlórázhatnak a kollektív szerződések alapján, ennél többet pedig nem akarnak túlórázni.
Baranyai Zoltán szerint mindezeken felül átlagosan 30-40 óra pluszt töltenek a sofőrök rendelkezésre állás címén a munkahelyen. Így a napi átlagos 9 óra munka 11-12 óra munkahelyen töltött időt jelent. Amennyiben a parlament rábólint a módosítást, ez az idő tovább nőne.
A szakszervezet vezetője szerint a munkaerőhiányt béremeléssel lehetne megoldani. Megjegyezte,
a kormánykommunikáció szerint fókuszban a család, ám ha a szülőknek többet kell majd dolgozniuk, akkor a mostaninál is kevesebbet lehetnek együtt a gyerekekkel.