Magyarországon jól ismert módszerrel próbált meg kivakarózni az őt ért kritikákból a Facebook – írta az Mfor.hu a New York Times cikke nyomán.
A lap felidézi, a Facebookot azután kezdték el erősen kritizálni, miután fény derült a 2016-os amerikai elnökválasztás orosz befolyásolásában betöltött szerepére. A Facebook ekkor egy washingtoni központú, republikánus kötődésű tanácsadócéghez, a Definers Public Affairshez (DPA)fordult, melynek a politikai ellenfelek hátterének felkutatása volt a specialitása.
A tanácsadócég kétféle módon kezdett el tüzet oltani:
- figyelemelterelésként lejárató cikkeket jelentetett meg konkurens cégekről (pl. Google, Apple), ezeket pedig egy hírszájtnak látszó, da általuk működtetett oldalon publikálták, innen pedig bekerültek a mainstream médiába, főként a konzervatív, jobboldali lapok kapták fel ezeket.
- illetve Soros Györggyel hozták összefüggésbe a Facebookot kritizáló csoportokat (ilyen a Freedom from Facebook és a Color of Change).
A DPA ehhez egy olyan dokumentumot kezdett el keringetni, mely Soros Györgyöt egy széleskörű Facebook-ellenes mozgalommal kötötte össze, arra ösztökélve az újságírókat, hogy vizsgálják meg Soros olyan pénzügyi kapcsolatait, melyek Facebook-kritikus csoportokhoz köthetők – írta az Mfor.hu.
Egy jobboldali újságíró elmondta, őt például egy pr-szakember fűzögette, hogy sorosozzon már egy éppen készülő, a Facebookkal foglalkozó cikkében.
A helyzet pikantériája az, hogy a Facebook erőteljesen húz a demokrata párt felé, amit Soros is támogat anyagilag.