Bűnügy

Fejlemény a bicskei pedofil gyermekotthoni igazgató ügyében, megszólalt a bíróság

Baleset

Káosz, tömegbaleset az M7-esen Velencénél, több tucat jármű érintett

Belföld

Itt van Magyar Péter nagy bejelentése

Sorosozással próbálta lejáratni kritikusait a Facebook

Mark Zuckerberg is rájött, hogy Soros Györggyel riogatni most trendi.

Harta ViktorHarta Viktor
Sorosozással próbálta lejáratni kritikusait a Facebook

Magyarországon jól ismert módszerrel próbált meg kivakarózni az őt ért kritikákból a Facebook – írta az Mfor.hu a New York Times cikke nyomán.

A lap felidézi, a Facebookot azután kezdték el erősen kritizálni, miután fény derült a 2016-os amerikai elnökválasztás orosz befolyásolásában betöltött szerepére. A Facebook ekkor egy washingtoni központú, republikánus kötődésű tanácsadócéghez, a Definers Public Affairshez (DPA)fordult, melynek a politikai ellenfelek hátterének felkutatása volt a specialitása.

A tanácsadócég kétféle módon kezdett el tüzet oltani:

  • figyelemelterelésként lejárató cikkeket jelentetett meg konkurens cégekről (pl. Google, Apple), ezeket pedig egy hírszájtnak látszó, da általuk működtetett oldalon publikálták, innen pedig bekerültek a mainstream médiába, főként a konzervatív, jobboldali lapok kapták fel ezeket.
  • illetve Soros Györggyel hozták összefüggésbe a Facebookot kritizáló csoportokat (ilyen a Freedom from Facebook és a Color of Change).

A DPA ehhez egy olyan dokumentumot kezdett el keringetni, mely Soros Györgyöt egy széleskörű Facebook-ellenes mozgalommal kötötte össze, arra ösztökélve az újságírókat, hogy vizsgálják meg Soros olyan pénzügyi kapcsolatait, melyek Facebook-kritikus csoportokhoz köthetők – írta az Mfor.hu.

Egy jobboldali újságíró elmondta, őt például egy pr-szakember fűzögette, hogy sorosozzon már egy éppen készülő, a Facebookkal foglalkozó cikkében.

A helyzet pikantériája az, hogy a Facebook erőteljesen húz a demokrata párt felé, amit Soros is támogat anyagilag.

Ez is érdekelhet

A Yettel is odavág az ügyfeleknek: durva tarifaemelés jön márciustól, mutatjuk

Rekordszámú személyes adatot kért ki a magyar kormány tavaly a Facebook-felhasználókról

Fogy a levegő Zuckerberg közösségimédia-mocska körül: az EU betiltja a Meta személyes adatokon alapuló célzott hirdetéseit

Megint változik a Facebook és az Instagram, ez történik az üzeneteinkkel

Lecsap a Temu piactérre a Gazdasági Versenyhivatal

Itt a bejelentés: jön a fizetős Facebook és Instagram – ennyi lesz a havidíj annak, aki nem akar reklámokat