A Google már le is kapcsolta a politikai hirdetések nyilvános adatbázisát

A politikai hirdetések beszüntetése különösen rossz hír a Fidesznek, amely milliárdokat költ erre az utóbbi években.

Google

Ahogy mi is foglalkoztunk vele, az EU október 10-én hatályba lépő új szabályozása szigorúbb átláthatóságot ír elő a politikai hirdetésekkel kapcsolatban, ezért az Alphabet (a Google és a YouTube anyavállalata) és a Meta (a Facebook és az Instagram üzemeltetője) is beszünteti felületein a politikai reklámok megjelentetését.

A két technológiai óriás azután döntött így, hogy nem kívánnak megfelelni az előírásoknak, ez viszont jelentős hatással lesz a közösségi média működésére, az online élményre, és természetesen a politikai kommunikációra is.

A két cég közül a Google lépett először: szeptember 22-től fokozatosan kivezeti platformjairól az ilyen jellegű tartalmakat, és már az Ads Transparency Center adatbázis uniós része sem elérhető. Ezen a felületen korábban részletes információkat lehetett találni a YouTube-on és más Google-felületeken megjelenő politikai hirdetésekről – például azok költségéről, célközönségéről és a hirdető kilétéről.

A Telex szerint bár az új szabályozás értelmében az adatbázisba a jövőben amúgy sem kerültek volna fel friss adatok, a Google indoklás nélkül a már meglévő archívumot is törölte.

Betiltotta a Google a politikai hirdetéseket az EU-ban

Itt a lista: ezekre kerestek rá legtöbbször a magyarok a Google-ben 2023-ban

100 milliárd dollárt veszített értékéből a Google anyacége, miután hibás választ adott az új chatbotjuk

A Google mostantól tiltja a járványra vonatkozó összeesküvés-elméleteket

Megszólalt a rendőrség Szabó Zsolt halála kapcsán: visszautasítják a lázárista hódmezővásárhelyi szennylap vádaskodását

Magyar Péter kezdeményezi Semjén Zsolt felfüggesztését, amíg nem tisztázódnak a „kiskorúak ellen elkövetett rémtettek”