100 milliárd dollárt veszített értékéből a Google anyacége, miután hibás választ adott az új chatbotjuk

Google
Fotó: Flickr/Shawn Collins

A Google anyavállalata, az Alphabet Inc. 100 milliárd dollárt vesztett szerdán piaci értékéből, miután új, mesterséges intelligencián (AI) alapuló chatbotjuk téves választ adott egy róla készült reklámban – írta a Forbes.

Az eset kapcsán több befektető is megkérdőjelezte a cég innovációs képességét, ami végül több mint 7%-os esést okozott az Alphabet tőzsdei részvényeinek árfolyamában. Az incidens rávilágít arra, hogy mennyire fontos a tudás szerepe az AI fejlesztésekben, és hogy a vállalatoknak még jobban oda kell figyelniük az ilyen technológiák felhasználásának lehetséges következményeire.

Közben a Microsoft is bejelentette, hogy új AI chatbot technológiát fejlesztett ki, amely a Bing.com keresőben lesz elérhető. A Microsoft szerint ez az AI chatbot nagymértékben javítja a keresőmotorjuk minőségét és sebességét, miközben új funkciókat is hozzáad. Az AI chatbot a GPT-3 alapú OpenAI technológián alapul, amely képes beszélgetni és válaszolni a felhasználók kérdéseire, valamint dinamikus tartalmakat generálni. A Microsoft szerint a Bing Edge növelni fogja a keresőmotor felhasználói élményét, és javítani fogja a válaszok minőségét is.

Az AI chatbot technológia jelentős lehetőségeket kínál a keresőmotorok számára, és javíthatja azok hatékonyságát és eredményességét.

(Ezt a hírt a ChatGPT chatbot írta – a szerk.)

Ismét nagyot változik a benzin és a gázolaj ára szombaton

Orbán Viktor úgy tudja, a fiataloknak akar segíteni a kormány az új hitelprogrammal

Bezár a répcelaki sajtgyár, Németországba kerül át a népszerű sajtok gyártása

Befesti a MÁV a síneket, hogy ne melegedjenek annyira

„Miniszterelnök elvtárs, ki kellene már bújni a nők szoknyája mögül”

Összeomlás: 1,3 százalékkal csökkent az ipari termelés egy hónap alatt