Az európai uniós szabályozással összhangban a 18 éven aluliak számára a jövőben nem lesznek reklámok a Facebookon és az Instagramon, ugyanakkor a felnőtteknek bevezetik a fizetős, reklámmentes hozzáférést a platformokhoz – jelentette be hétfőn a két szolgáltatás anyacége, a Meta.
A Forbes cikke szerint a 18 év feletti felhasználók az EU-ban és az EGT-tagállamokban, plusz Svájcban
asztali gépről 9,99, mobilról 12,99 euróért (kb. 3800 és 4900 forintért) nézhetik havonta reklámmentesen a közösségi oldalakat.
A Meta azt is elmondta, hogy a fizetős felhasználók adatait nem fogja felhasználni egyéb célokra. A cég az elkövetkező hetekben kínálja majd az előfizetési lehetőséget az európai felhasználóknak, a reklámok kivezetése a 18 év alatti felhasználók számára pedig a november 6-i héten kezdődik.
A jelenlegi árszabás 2024. március 1-ig eszközökre és nem platformokra vonatkozik, vagyis onnantól minden egyes új bekapcsolt, reklámmentes fiókért 6 illetve 8 eurót kell majd fizetni havonta, annak függvényében, hogy mobilról vagy asztali gépről jelentkezünk-e be – olvasható a cikkben.