Baleset

Hatalmas tűz van Budapesten, robbanás is hallatszott

Baleset

Tömegbaleset az M5-ös autópályán, kamionok hevertek szerteszét

Baleset

Kiderült, mi vezetett a miskolctapolcai Barlangfürdő leégéséhez

Egy hibrid autó optimalizálásának története

vw-golf-auto-kocsi

Régen csupán az volt a kérdés, ha chiptuningról volt szó, hogy benzines vagy dízeles autót kell optimalizálni. Idővel megjelentek a hibrid autók is, ám ezeket ugyanúgy lehet chiptuningolni, mint a hagyományos kocsikat.

Nézzünk egy konkrét példát!

Nemrég egy Volkswagen Golf GTE Hybridet vittek motoroptimalizálásra az AET CHIPtuninghoz. Ahogyan az a neve is sejteti, egy félig elektromos, félig pedig hagyományos autóról van szó. Az elektromos motoron felül egy hagyományos 1.4TSI benzines erőforrás kapott helyet a motorháztető alatt 150 lóerővel.

A kocsi tisztán elektromos teljesítménye 102 lóerő, míg a tisztán benzines teljesítménye 150 lóerő. A kettő kombinálva 204 lóerőt jelent, míg a nyomaték 350 Nm.

Ilyen autó esetén a teljesítménymérés bonyolultabb, mint általában

Egy fokkal komplikáltabbá vált az AET CHIPtuning számára a teljesítménymérés, mint egy hagyományos gépkocsi esetében. Mivel többéves tapasztalattal rendelkeznek a teljesítménymérés terén, így ez a kihívás sem okozott különösebb gondot számukra.

Azt tudni kell, hogy a rendszereket nem lehet tökéletesen szétválasztani. Minden esetben rásegített kissé az elektromos motor. A gyári adatok szerint az autó 204 lóerős, a Dyno teljesítménymérő fékpad szerint viszont ez a modell a valóságban 223 lóerős volt. Az AET CHIPtuning motoroptimalizálását követően ezt az értéket 271 lóerőre sikerült feltornázni.

Nyomaték tekintetében úgy néz ki a dolog, hogy a gyári adat szerint 350 Nm-es ez a Volkswagen. A mérés szerint a szóban forgó autó 396 Nm-es volt, míg a chiptuning után 462 Nm-re növekedett ez a szám. A különbségek önmagukért beszélnek.

Nem egyformán dolgoznak minden chiptuninggal foglalkozó cégnél

Míg az AET CHIPtuningnál minden esetben teljesítménymérő fékpaddal történik a motoroptimalizáció, máshol más módszerekkel dolgoznak. Egy Dyno fékpaddal nagyon pontosan lehet elvégezni a beállításokat, egy ilyen eszköz lehetőséget ad a finomhangolásra.

Sok helyen azonban fékpad nélkül próbálják optimalizálni a beállításokat, ám ez a megfelelő eszköz használata nélkül teljességgel lehetetlen. Van olyan műhely, ahol “érzésre” dolgoznak. Ez becsapós lehet, hiszen ha az ember el akar valamit hinni, akkor el is hiszi. Ha elég meggyőzően mondja valaki, hogy erősebb, nyomatékosabb lett a kocsi, akkor néhány naiv autótulajdonosban el is tudja ültetni ezt a gondolatot.

Mások utcai mérésekkel dolgoznak, ám ez a módszer sem alkalmas a precíz optimalizálásra. Mivel a körülmények állandóan változnak, így nem lehet a méréseket reprodukálni, így gyakran megtévesztő eredmények születnek. Éppen ezért érdemes az AET CHIPtuninghoz fordulni, ha valakinek motoroptimalizációra van igénye, hiszen így biztos lehet abban, hogy a lehető legjobb beállításokat fogja kapni. Ez a cég minden beállítást az adott autó állapotához igazít, az ügyfél kéréseinek és a lehetőségeknek a figyelembevételével.

Ez is érdekelhet:
Gyurcsányék azt ígérik, hogy holnap is ígérnek majd valamit

Rendkívüli: betörhettek a Védelmi Beszerzési Ügynökség szervereire, katonai anyagok keringenek a világhálón

Újra meglopja felhasználóit az Apple, megszólalt az MNB

Kelenföld elesett, leszakadt egy vezeték, több járat szünetel

Gyász: elhalasztották a magyar űrhajós küldetését

Korlátlan internetet biztosít a Yettel az árvízhelyzet miatt

Vége a Vodafone-nak, ez lesz helyette