Közlekedés

Kelenföld elesett, leszakadt egy vezeték, több járat szünetel

Külföld

Fordulat jöhet a háborúban, Joe Biden még meghozott egy fontos döntést

Baleset

Bomló holttestet találtak a Mátrában

Leállt az acélgyártás a Dunaferrnél, nagy bajban a vállalat

Kokszhiány miatt leálltak a nagyolvasztók, ami a teljes gyár leállásához vezethet.

Dunaferr, gyár, kohó, munkás

Az egyik nagyolvasztó hetekkel ezelőtti leállítása után, múlt pénteken a Dunaferr arra kényszerült, hogy leállítsa a másik nagyolvasztóját is, mert a termeléshez szükséges koksz beszállítását évtizedek óta végző partner, a Donau Brennstoffkontor GmbH állítólag váratlanul megtagadta a szállítást.

A társaság közleménye szerint a koksz, mint nélkülözhetetlen alapanyag hiánya miatt bekövetkezett kényszerű leállás azt jelenti, hogy jelenleg nincs lehetőség nyersvas- és acélgyártásra a cégnél.

Az írták, a cégcsoport túlélésére az egyetlen esély, hogy a termelést fenn tudja tartani és rövid távon újra tudja indítani a nagyolvasztóit, ehhez pedig a megfelelő mennyiségű és minőségű koksz beszállítására van szükség egy héten belül. Hozzátették, hogy a hosszabb leállás – elsősorban az újraindulás műszaki kockázatai és költségei miatt – ellehetetlenítené a Dunaferr működését. A cég szerint közép- és hosszabb távon

az állami beavatkozás jelentheti az egyetlen megoldást az egyik legnagyobb, 4500 munkavállalót foglalkoztató magyar iparvállalat túlélésére „az iparági krízishelyzetben”.

Emlékeztettek arra, hogy a kormányzat elkezdte a nagy iparvállalatok számára is segítséget jelentő támogatás kereteinek kidolgozását, a gyármentő program elsősorban az energiaár csökkentő intézkedések és bértámogatások, valamint adókedvezmények, vagy a konkurensek által külföldről behozott termékekre kivetett magasabb „védővámok” útján segíthetné a Dunaferrt.

Hangsúlyozták, hogy a tulajdonosi viszonyok rendezetlensége ellenére a cégcsoport számos partneri megállapodás révén biztosította működését és finanszírozását az elmúlt két évben, azonban az ukrán-orosz háború, az Európát sújtó energiaválság, valamint a logisztikai nehézségek mára olyan helyzetbe sodorták, amellyel a társaságcsoport egyedül képtelen megbirkózni.

A nyilvánosan elérhető legfrissebb, 2021-ben közzétett 2019-es beszámoló szerint az ISD Dunaferr Zrt. a 2019-es üzleti évben 289 milliárd forint nettó árbevétel mellett 54 milliárd forintos veszteséget realizált.

Ez is érdekelhet:
„Orbán Viktor becsapta a választókat” – Bemutatta árnyékkormánya tagjai Dobrev Klára

Ismét csapadék érkezik, már látszik a jövő hét időjárása

Dunaferr-ügy: a következő alkalommal már 600-800 fővel próbálják elfoglalni a gyárat

Orbán Viktor bemondta, hogy élesnek, gyorsnak, okosnak kell lenni

Egy indiai-angol érdekeltségű céghez került a Dunaferr

Kormánypártiak szabotálták ma egy sor nemzetbiztonsági kérdés megvitatását

Orbán Viktor bejelentést tett a Dunaferr-ről: Brüsszel