Manapság minden témában találunk már webáruházat. Vannak a teljesen átlagos, jó és kiváló webshopok, és ezek között óriási különbségek vannak. A webshopoknál a siker titka az, hogy milyen ügyfélélményt nyújt a látogatóknak. Ha kiváló, igazán lenyűgöző élményt nyújtó webáruházat szeretne, akkor néhány tipikus hibát el kell kerülnie. Ezeket mutatjuk meg ebben az írásban.
Hogyan legyen kiváló a webáruháza?
Bár a hibákról szóltunk a címben, ezeket mindjárt át is fordítjuk a pozitív irányba, tehát a hiba helyett azt írjuk le, mire kellene odafigyelnie webshoptulajdonosként:
- Legyen igazi vevőköre!
Találja meg a valós piaci igényeket, piackutatás nélkül ne indítson webáruházat! Ha megtalálta a vevőkört, gondolja át, mi az, amiben többet tud majd nyújtani a konkurenciánál. - Célozzon pontosan!
A hirdetései szóljanak a megcélzott vevőkörnek, az ő nyelvükön, az ő problémáikra fókuszálva. Hiába kiváló a terméke, ha nem azoknak hirdet, akiket érdekel. Fogalmazza meg pontosan, hogy a termékei milyen módon segítik a célközönség problémáinak megoldását. - Használjon megbízható webshopmotort!
A kiváló webáruházhoz kiváló motorra van szükség, amely tudja mindazokat a funkciókat, amelyekre hosszú távon szüksége lehet, megfizethető, üzemeltetése gazdaságos, van hozzá állandó támogatás, felhasználói dokumentáció, folyamatosan fejlesztik, a vállalkozás növekedésével is lépést tud tartani. Az UNAS-nál történő webáruház bérlés megfelel ezeknek a kritériumoknak. - Árai legyenek összhangban az értékekkel!
Sem a túlárazás, sem az alulárazás nem vezet jó eredményre hosszabb távon. Elemezze a versenytársak árait és gondolja át, hogy mennyit érhet az a hozzáadott érték, amelyet Ön nyújt vásárlóinak! - Helyezzen nagy hangsúlyt a biztonságra!
A vásárlók adatainak védelme a webáruház tulajdonosának felelőssége. Az ma már alapvető, hogy a webshop rendelkezzen SSL tanúsítvánnyal. - Ne próbáljon meg mindent egyedül elvégezni!
Szervezze ki azokat a munkafolyamatokat, amelyeket más hatékonyabban el tud végezni! - Fókuszáljon a fantasztikus vásárlói élményre!
Tervezze meg előre, hogy a látogató milyen útvonalat fog bejárni, melyik ponton milyen élményt tud számára nyújtani. Legyen egyszerű a navigáció, lehessen a termékeket könnyen megtalálni, töltődjön be gyorsan minden oldal bármilyen eszközön, lehessen akár regisztráció nélkül vagy minimális adat megadásával vásárolni, legyen többféle fizetési és szállítási mód! - A termékoldalakat fejlessze a lehető legmagasabb színvonalra!
A termékoldalak meghatározó jelentőségűek a webáruház szempontjából. A legfontosabb információkat mindenképpen fel kell tüntetni, de igazán azzal lehet kitűnni a tömegből, ha a leírásokban a látogató választ kap a kérdéseire, megoldást talál a problémáira. A túl sok információ is zavaró lehet. Ezt ki kell egészíteni még kiváló termékfotókkal, vásárlói értékelésekkel.