Vergődik a magyar járműipar: 4 napos munkahetet, létszámstopot rendeltek el több helyen

Audi; Győr, autó
Fotó: Miniszterelnökség/Botár Gergely

Négynapos munkahét lépett életbe májustól egy nyugat-dunántúli és egy dél-dunántúli járműipari üzemben is, egy harmadikban pedig most tervezik bevezetni – tudta meg a Népszava.

A lap úgy értesült,

több jármű- és fémipari cégnél létszámstop van, tehát új munkásokat nem vesznek fel, a lejáró szerződéseket pedig nem hosszabbítják meg.

Egyre több cég áll át az eddigi három műszakosról két műszakos munkarendre, egy észak-magyarországi gumigyárban már csak feleannyi abroncsot gyártanak le, mint négy hónappal ezelőtt – írják.

László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke azt is közölte, április végén egyik napról a másikra

több mint kétezer kölcsönzött munkaerőtől váltak meg az autóipari, illetve gépipari beszállítók.

A Népszava megjegyzi: a járműipar mélyrepülésének több oka lehet, szerepet játszik benne a Volkswagen dízelbotránya, a Donald Trump által kilátásba helyezett importvámok, a Brexit, és a telítődő autópiacok is.

Korábban írtunk róla, hogy a Mercedes elhalasztotta a kecskeméti gyár bővítését, de a BMW sem lelkesedik már annyira a debreceni beruházásért, mint korábban.

Elegük lett: sztrájkba lépnek a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozói

Hatalmas bónuszt kap minden dolgozó a kecskeméti Mercedes-Benz-gyárban

Újraindul a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban is