Bűnügy

Elfogatóparancsot adtak ki a csütörtöki halálos hármas karambol ügyében

Baleset

Súlyos baleset történt az M2-es autóúton

Belföld

Szentkirályi Alexandra videón számolt be róla, hogy rettentő ostoba

Mégsem a Hableány fordult a Viking elé? Újabb szakértő nyilatkozott

Katona a keresőpontonon a hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsainak felkutatásán, a Margit hídnál 2019. május 30-án.
Katona a keresőpontonon a hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsainak felkutatásán, a Margit hídnál 2019. május 30-án. Fotó: MTI/Kovács Tamás

A közölt videofelvételek világossá tették, hogy a Hableány sétahajó nem fordult be a Viking szállodahajó elé, hanem a nagyobb jármű ütközött neki a kisebbnek szerda este – magyarázta Bencsik Attila, a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke péntek reggel az M1 propagandakanálison. Az ORFK tegnap sajtótájékoztatón számolt be arról, hogy a kisebb hajó „valamilyen oknál fogva” befordult a Viking elé.

Bencsik szerint viszont a Hableány nem a saját irányváltoztatása miatt fordult keresztbe, hanem azért, mert a Viking nekiütközött, majd maga alá gyűrte és felborította. Hangsúlyozta, a hajókon lévő helymeghatározó műszerek segítéségével, illetve szabad szemmel is látniuk kellett egymást.

Elmondta azt is,

a nagyobb hajó valószínűleg magához szippantotta a kisebbet, amit alátámaszt, hogy a Margit híd pillérei között haladtak el éppen, ahol a sodrás erősebb, és közel voltak egymáshoz.

Erre – tette hozzá – fel lehetett volna készülni, s egyértelmű az is, hogy a szállodahajónak lassítania kellett volna, és meg kellett volna várnia míg a Hableány elhalad a híd alatt.

A transponderek felvételei alapján ki fog derülni, hogy be volt-e kapcsolva a hajókon a rádió, és használták-e ezeket.

Nem lehet kizárni annak a lehetőségét sem, hogy elromlottak a helymeghatározók a hajókon, ezért nem látták egymást, de ennek nagyon kicsi a valószínűsége – válaszolta a műsorvezető kérdésére Bencsik Attila.

A Hableány az ütközés után nagyon gyorsan, hét másodperc alatt elsüllyedt. Ennek okai között szerepelhet, hogy a szállodahajó orra nem klasszikus hegyes hajóorr, hanem egy, a jármű hossztengelyére merőleges homlokfal. Ez azzal járt, hogy a Hableány nem tudott jobbra, vagy balra kitérni, hanem felborult. Miután felborult, a víz nyomása és a szállodahajó mozgási energiája a víz alá lökte a sétahajót – értelmezte a történteket Bencsik Attila.

Kapcsolódó friss hírek

110 ezerhez közelít a külföldön dolgozó magyarok száma

Nagy baleset az M7-es autópályán, Balatonvilágosnál

Holttestet találtak az utcán Szentesen

Elképesztő pénzért kelt el Magyar Péter „női” napszemüvege

Aláírásgyűjtő aktivistákat vertek meg Budapesten

Busz és villamos karambolozott Budapesten