Átlag fölött keresnek a magyar ügyfélszolgálatosok

Magyarországon jelenleg mintegy 840 000 ember kerül kapcsolatba ügyfelekkel, közülük főtevékenysége alapján 160 ezret lehet „ügyfélszolgálatosnak” nevezni, derült ki a Cofidis Magyarország és a Medián kutatásából.

Az ügyfélszolgálati foglalkozásúak az átlagnál sokkal jobban keresnek, (61 százalékuk a felső-közép és felső jövedelemcsoportba tartozik), munkakörüket megbecsültnek és stabilnak érzik.

Átlagkeresetük 2016-ban bruttó 350 ezer forint volt, számottevően magasabb, mint a nemzetgazdasági átlag (az év végén bruttó 289 ezer forint).

A HR vezetők körében végzett egyéni interjúk alapján a fluktuáció viszont komoly kihívást jelent a munkáltatóknak: az év során az újonnan belépők aránya az átlagos létszám egyharmadát teszi ki, a kilépőké egyhatodát. A munkaerő pótlására azonban megvannak a kiépült módszerek, így az összetettebb pozíciókat széles körben nem új jelentkezőkkel töltik be, hanem a meglévő alkalmazottak kerülnek az igényesebb munkakörökbe.

A szektorban közben terjednek az automatizált megoldások (mesterséges intelligencia, robotika), ami némiképp „fenyegeti” a humán munkaerőt. Mindeközben újabb trend, hogy az ügyfélkiszolgálási feladatok egyre összetettebbek, amihez egyre képzettebb emberek kellenek – írja a kutatás.

Miniszter: Brüsszel támadást indított Magyarország ellen!

Kiakadtak a bankok a duplájára emelkedő ingyenes készpénzfelvételi limit miatt

Orbán minisztere súlyos kudarcról vallott, már meg sem próbálnak repülőrajtot hazudni

Baj van? Pánikolnak a szakszervezetek, tájékoztatást kértek Karácsonytól

Brutális bírságot kapott a Használtautó.hu

Újabb drágulás jön a benzinkutakon, és nem látni a végét