Átlag fölött keresnek a magyar ügyfélszolgálatosok

Magyarországon jelenleg mintegy 840 000 ember kerül kapcsolatba ügyfelekkel, közülük főtevékenysége alapján 160 ezret lehet „ügyfélszolgálatosnak” nevezni, derült ki a Cofidis Magyarország és a Medián kutatásából.

Az ügyfélszolgálati foglalkozásúak az átlagnál sokkal jobban keresnek, (61 százalékuk a felső-közép és felső jövedelemcsoportba tartozik), munkakörüket megbecsültnek és stabilnak érzik.

Átlagkeresetük 2016-ban bruttó 350 ezer forint volt, számottevően magasabb, mint a nemzetgazdasági átlag (az év végén bruttó 289 ezer forint).

A HR vezetők körében végzett egyéni interjúk alapján a fluktuáció viszont komoly kihívást jelent a munkáltatóknak: az év során az újonnan belépők aránya az átlagos létszám egyharmadát teszi ki, a kilépőké egyhatodát. A munkaerő pótlására azonban megvannak a kiépült módszerek, így az összetettebb pozíciókat széles körben nem új jelentkezőkkel töltik be, hanem a meglévő alkalmazottak kerülnek az igényesebb munkakörökbe.

A szektorban közben terjednek az automatizált megoldások (mesterséges intelligencia, robotika), ami némiképp „fenyegeti” a humán munkaerőt. Mindeközben újabb trend, hogy az ügyfélkiszolgálási feladatok egyre összetettebbek, amihez egyre képzettebb emberek kellenek – írja a kutatás.

Ezt is elcseszték: megint nő az infláció, 4,6 százalékkal drágultak az árak júniusban

Orbán Viktor úgy tudja, a fiataloknak akar segíteni a kormány az új hitelprogrammal

Összeomlás: 1,3 százalékkal csökkent az ipari termelés egy hónap alatt

Bezár a répcelaki sajtgyár, Németországba kerül át a népszerű sajtok gyártása

Ismét nagyot változik a benzin és a gázolaj ára szombaton

Újabb nagy drágulás jön holnaptól a kutakon, pedig már ma is emeltek