Átlag fölött keresnek a magyar ügyfélszolgálatosok

Magyarországon jelenleg mintegy 840 000 ember kerül kapcsolatba ügyfelekkel, közülük főtevékenysége alapján 160 ezret lehet „ügyfélszolgálatosnak” nevezni, derült ki a Cofidis Magyarország és a Medián kutatásából.

Az ügyfélszolgálati foglalkozásúak az átlagnál sokkal jobban keresnek, (61 százalékuk a felső-közép és felső jövedelemcsoportba tartozik), munkakörüket megbecsültnek és stabilnak érzik.

Átlagkeresetük 2016-ban bruttó 350 ezer forint volt, számottevően magasabb, mint a nemzetgazdasági átlag (az év végén bruttó 289 ezer forint).

A HR vezetők körében végzett egyéni interjúk alapján a fluktuáció viszont komoly kihívást jelent a munkáltatóknak: az év során az újonnan belépők aránya az átlagos létszám egyharmadát teszi ki, a kilépőké egyhatodát. A munkaerő pótlására azonban megvannak a kiépült módszerek, így az összetettebb pozíciókat széles körben nem új jelentkezőkkel töltik be, hanem a meglévő alkalmazottak kerülnek az igényesebb munkakörökbe.

A szektorban közben terjednek az automatizált megoldások (mesterséges intelligencia, robotika), ami némiképp „fenyegeti” a humán munkaerőt. Mindeközben újabb trend, hogy az ügyfélkiszolgálási feladatok egyre összetettebbek, amihez egyre képzettebb emberek kellenek – írja a kutatás.

Akár 5 forintért is lehet ruhát és cipőt vásárolni az Aldiban

Baj van Budapesten, újabb milliárdokat bukhat a főváros

Lázár János bemondta: visszafordíthatatlanul a megújulás útjára lépett a MÁV-Volán csoport

Küldeményt kapnak a nyugdíjasok

Itt a Tisza Párt adóterve: sokan pánikolhatnak, de nem azok, akikről a kormánypropaganda írt

Kimutatta a KSH, belefulladnak már a magyarok a keresetükbe