Dubai csoki: beütött, amitől mindenki tartott, vásárlási korlátozást vezetett be a Lidl

Mi lesz a következő? A kenyér?

dubai csoki

Rossz hír a konzumidiótáknak: a Lidl mennyiségi korlátozást vezetett be az idei karácsonyi szezon slágertermékére, a dubai csokoládéra.

A hvg.hu azt írja, az áruházlánc annak ellenére kénytelen korlátozni a pisztáciás édes elérhetőségét, hogy még drágábban is adják, mint amennyiért például a konkurens Aldi árulja:

a kilogrammonként kis híján 25 ezer forintba kerülő édességből (egy száz grammos szelet ára 2499 forint az aktuális akciós újság tanúsága szerint) mostantól vevőnként legfeljebb 2 darab vásárolható.

A lap megjegyzi, az Aldi is kínál hasonló terméket, náluk viszont nincs mennyiségi korlátozás a kilogrammonként 16 655 forintba (egy 90 grammos szelet 1499 forint) kerülő csemegéért.

Mi ez a dubai csoki őrület?

A „dubai csoki” egy különleges desszert, amely a közel-keleti édességek és a csokoládék világát ötvözi. Az eredeti néven „Can’t Get Knafeh of It” elnevezésű édességet egy Dubajban élő, Sarah Hamouda nevű cukrász álmodta meg. Az inspirációt a közel-keleti knafeh édesség adta, amelyet csokoládéval és más összetevőkkel kombináltak.

A dubai csoki belsejében általában ropogós kataifi tészta, pisztáciakrém és tahini (szezámpaszta) található, tejcsokoládéval bevonva, ami egyszerre elegáns és ízletes megjelenést ad neki.

Az édesség világszintű népszerűsége a TikTokon kezdődött, ahol különböző influenszerek mutatták be. Azóta számos cukrász és vállalkozás készítette el saját verzióját, Magyarországon is egyre többen kínálnak hasonló desszerteket különböző variációkban, például fánkokba töltve vagy fagylaltként.

Itt az árrésstop eredménye: korlátozást vezetett be számos áruházlánc

Gigabírságot kapott a Lidl: éveken át átverték a vásárlókat

Most jött: népszerű termékét hívta vissza a Lidl