Rossz hír a konzumidiótáknak: a Lidl mennyiségi korlátozást vezetett be az idei karácsonyi szezon slágertermékére, a dubai csokoládéra.
A hvg.hu azt írja, az áruházlánc annak ellenére kénytelen korlátozni a pisztáciás édes elérhetőségét, hogy még drágábban is adják, mint amennyiért például a konkurens Aldi árulja:
a kilogrammonként kis híján 25 ezer forintba kerülő édességből (egy száz grammos szelet ára 2499 forint az aktuális akciós újság tanúsága szerint) mostantól vevőnként legfeljebb 2 darab vásárolható.
A lap megjegyzi, az Aldi is kínál hasonló terméket, náluk viszont nincs mennyiségi korlátozás a kilogrammonként 16 655 forintba (egy 90 grammos szelet 1499 forint) kerülő csemegéért.
Mi ez a dubai csoki őrület?
A „dubai csoki” egy különleges desszert, amely a közel-keleti édességek és a csokoládék világát ötvözi. Az eredeti néven „Can’t Get Knafeh of It” elnevezésű édességet egy Dubajban élő, Sarah Hamouda nevű cukrász álmodta meg. Az inspirációt a közel-keleti knafeh édesség adta, amelyet csokoládéval és más összetevőkkel kombináltak.
A dubai csoki belsejében általában ropogós kataifi tészta, pisztáciakrém és tahini (szezámpaszta) található, tejcsokoládéval bevonva, ami egyszerre elegáns és ízletes megjelenést ad neki.
Az édesség világszintű népszerűsége a TikTokon kezdődött, ahol különböző influenszerek mutatták be. Azóta számos cukrász és vállalkozás készítette el saját verzióját, Magyarországon is egyre többen kínálnak hasonló desszerteket különböző variációkban, például fánkokba töltve vagy fagylaltként.