Kilométerenként mintegy félmilliárd forintot költ a Magyar Közút egy olyan négyszámjegyű mellékút felújítátásra, melyen alig van forgalom – csakhogy
az út az M43-asról éppen Lázár János fideszes vasútromboló, rozsdaügyi miniszter batidai kastélyához vezet.
Az örömhírt a Szeged365.hu írta meg a Magyar Közútra hivatkozva, miszerint „hamarosan útfelújítási munkák indulnak a 4413-as jelű Algyő-Maroslele összekötő út több mint 6 kilométeres szakaszán. Az összesen bruttó 3,3 milliárd forintos átfogó beruházás a nagyfai bekötőút és az M43-as autópálya felüljáró közötti részt érinti majd”.
Azt már az Átlátszó teszi hozzá, hogy a mellékúton nem csak buszok járnak ritkán, az autósoknak sincs sok dolguk errefelé. A Közlekedési Információs Rendszer és Adatbázis (KIRA) szerint ugyanis az M43-as csomópontnál mindössze 236 a napi forgalom, az algyői Tiszahídnál 345.
Ráadásul csak az autópálya felőli részt újítják fel, a forgalmasabb felén marad a 40-es tábla.
A lap megjegyzi, az út nem csak Algyőre, hanem Lázár János kastélya, a batidai „vendégház” felé is vezet. „Ezt most kerülőúton lehet elérni, a 3,3 milliárdos felújítással a miniszter szinte végig tükörsima aszfalton mehet a most szárazságtól megsárgult fákkal körbevett kastélyba. Amiről Lázár azt állította, neki ahhoz semmi köze. Aztán egyre több lett” – összegzi a cikk a fideszes földesúr körüli legújabb húzást, miközben a vasút például naponta rohad le, és ahhoz Lázárnak csak annyi szava van, hogy „hát így örökölte meg a kormány” (14 éve)…
A Magyar Közút az Átlátszó kérdésére úgy magyarázta: a mintegy 3,3 milliárd forintos felújítás műszakilag sokkal gazdagabb, mint az uniós pénzből meghirdetett 165 milliárdnyi, és amúgy meg azért éppen erre a szakaszra költenek most, mert a 4413-as számú közút felújítása „az átfogó projekt szakmai, útüzemeltetői oldalról is kiemelt fontosságú, hiszen az Országos Közúti Adatbank legfrissebb felmérése alapján is 5-ös, tehát rossz értékelést kapott”!