Baleset

Tömegbaleset az M5-ös autópályán, kamionok hevertek szerteszét

Bűnügy

Rendkívüli: betörhettek a Védelmi Beszerzési Ügynökség szervereire, katonai anyagok keringenek a világhálón

Bűnügy

Tetten értek egy rendőrt, amint több mint 3 millió forintért adott el kábítószert

Vitézy összeírta Lázár János bűnlajstromát, már csak a rendőrségi elfogásra várunk

lazar-janos (2)
Lázár János építési és közlekedési miniszter beszédet mond a Portfolio Építőipar 2024 című budapesti konferenciáján 2024. március 21-én. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Vitézy Dávid válaszolt Lázár János megszólalására, miután a miniszter – hogy végre megindult a forgalom a Keleti pályaudvaron – előkerült, és hosszú hallgatás után nekiállt elmagyarázni a MÁV összeomlását.

Lázár természetesen a sajtótól kezdve az „elmúlt 30 évig” mindenkit okol a kialakult helyzetért, csak saját miniszteri felelősségét nem találja.

Vitézy szerencsére a segítségére sietett, és összeírta a bűnlajstromot, így az ügyészségnek már könnyebb dolga lesz. A közlekedési szakember posztját az alábbiakban változtatás nélkül közöljük:

Miniszter úr, nagyon kevésen múlt, hogy vasárnap a Keleti pályaudvaron “csak” egy kisiklás, és nem tömeges sérüléssel járó baleset történt, ezt a MÁV sem tagadta tegnap. Minden vasutast köszönet illet, aki ezt a rendszert életben tartja, a helyreállítást elvégezte, és kitart a vasút mellett, s különösen a mozdonyvezetőt, aki vészfékezéssel el tudta kerülni az ütközést.

Ugyanakkor is tény, hogy cinikus megjegyzésekkel te magad állítottad le pont az érintett vonalszakasz fejlesztését két éve, a bizonyítékok nyilvánosak. Ezek után azért még téged ismerve is meglepő, hogy megint csak támadsz reakcióként. A másfél napnyi hallgatás után megírt posztodban egyszerre próbálsz a vasutasok, a meleg időjárás, a velem való vitád, a pártod és még ki tudja ki mindenki mögé bújni, csak hogy a miniszteri felelősségedről ne ejts egy árva szót se.

Persze önmagában ez az egyetlen baleset “csak” a jéghegy csúcsa, de azt mutatja, hogy nem csak minőségi, hanem biztonsági problémát is jelent a vasút romló állapota.

A MÁV minden eddiginél rosszabb késési statisztikái szerint és az utasok által is mindennap tapasztalható minőségi zuhanórepülés pedig együttesen mutatja: a helyzet nem csak rossz, mint valóban régóta, hanem kifejezetten és látványosan romlik. Ez az igazi baj.

A vasutasok mögé azért is kár bújni, mert náluk jobban nem látja senki, hogy az elmúlt két évben hozott intézkedéseid egytől egyig csak rontottak a helyzeten:

  • leállítottad az összes kiemelt fontosságú vasúti nagyberuházást,
  • visszavontad az összes vasúti járműbeszerzést, és helyette egy új sem indult,
  • szétverted a vasútfejlesztés teljes hazai intézményrendszerét, megszűnt a NIF és a BFK is, a szakemberek túlnyomó többségét vagy kirúgtad vagy maguktól távoztak,
  • olyan módon központosítottad a beszerzéseket, hogy az üzemeltetők a legalapvetőbb alkatrészeket se tudják már önállóan beszerezni, minden egyes apró döntést magadhoz vontál, ezzel minden korábbinál mélyebbre juttatva a karbantartás színvonalát, és előidézve azt az állapotot, hogy egyébként a korszerűbbek közé tartozó motorvonatok és személykocsik is tömegesen vannak leállítva fővizsgák vagy alkatrészek hiányában (lásd a kisiklott IC-ben a képen is látható klíma nélküli 52 éves személykocsit),
  • egy kaotikus szervezeti átalakításba kezdtél, mely a Volánbusz és a HÉV minden szervezeti önállóságát megszünteti, hogy aztán a MÁV legrosszabb szervezeti és bürokratikus gyakorlatait terjessze ki ezekre a cégekre is,
  • a budapesti projektek leállítása kapcsán hangoztatott vidékbarát közlekedéspolitika odáig tartott, hogy bezártál tíz vidéki regionális vasútvonalat,
  • a tarifák átalakítása miatt kieső sok tízmilliárd bevételt nem pótoltad, ez is a karbantartásból lett elvonva.

Hidd el, ezeket a vasutasok is pontosan tudják – az utasok pedig sajnos a következményeit tapasztalják minden egyes nap. Nem velem van tehát vitád, akármennyire is szeretnéd ezt így beállítani, hanem minden olyan dolgozóval és utassal, akik a sorozatos rossz döntéseid következményeit kénytelenek elszenvedni.

Ez is érdekelhet:
Orbán Viktor bicskanyitogató beszéddel készülhet Kötcsére

Elhallgattatták a Fidesz lakossági fórumán a kérdezőt, miután nem megfelelő kérdést akart feltenni

Fontos közleményt adott ki a BKK: téged is érint, ha bespájzoltál az olcsóbb vonaljegyekből

Főbakter: Magyarországon négyből három vonat pontosan közlekedik

Lázár János most az egri vár felújításának folytatását ígérte meg

Ma is összeszarta magát a MÁV: most a Nyugati pályaudvaron van váltóhiba

Teljesen hülyének néznek: nem közli többé a MÁV a részletes késési adatokat