Lázár János – továbbra is szabadlábon lévő – építési és közlekedési miniszter pénteken a Facebook-oldalán ismertette azokat az útfejlesztéseket, amelyek forrásairól már döntött a kormány.
Az 51-es számú főút és az M6 autópálya között például 28,8 kilométer hosszon főút épül, amelynek a 756 méter hosszú új mohácsi Duna-híd is része lesz.
A híd kivitelezését már áprilisban elnyerte Szíjj László kormányközeli „üzletember” Duna Aszfalt Zrt.-je, és mára a munkák elkezdéséhez szükséges 389 milliárd (!) forint hazai forrás is rendelkezésre áll – büszkélkedett Lázár.
Hogy a bődületes összegből ezúttal mennyi a túlárazás, az valószínűleg majd csak évek múlva (vagy soha) fog kiderült, mindenesetre beszédes, hogy Szíjj az elmúlt öt évben 18 milliárd forintot vett ki a cégből osztalék formájában, és ez csak az ő személyes nyerészkedése a döntően állami megbízások (tehát a magyar és az uniós adófizetők) „kárára”.
Lázár János másik nagy bejelentése, hogy az M49-es autópálya első, 28 kilométeres szakasza is épül már, most az országhatárig tartó közel 18 kilométer megépítéséhez biztosítottak hazai forrást 189 milliárd forint értékben. (Arról szerényen nem esett szó, hogy a „szemét, mocskos EU” mennyi pénzzel járul hozzá a beruházáshoz.)
„A projekt 2027-es várható befejezésével összekötjük Nyíregyházát Szatmárnémetivel, mellyel Magyarország és Románia gazdasági és társadalmi együttműködését erősítjük” – magyarázta a „vasútbezáró” miniszter.