Vitézy Dávidnak nem különösebben nyerte el a tetszését, hogy Lázár János miniszter reagálva az egyre ócskább MÁV körüli botrányokra pénteken menesztette a vasúttársaság vezérigazgatóját, és ötpontos propagandaintézkedést „közlekedési akciótervet” jelentett be.
A közlekedési szakember a Facebook-oldalán azt írta:
„Lázár János ma közlekedési reformnak álcázott sajtótájékoztatón próbálta menteni a saját miniszterségét a magyar vasút szolgáltatási színvonalának teljes összeomlása után. Kirúgta a MÁV vezérigazgatóját, lecserélt vezetőket, majd olyan jogszabályi módosításokat jelentett be, amik pontosan a ma újdonságként előadott tartalommal 12 éve hatályban vannak: jelenleg is van előírt minimumszolgáltatás előírva minden településre a személyszállítási törvényben. Lázár persze beszólt mindenkinek, aki kritizálni meri – természetesen a tőle megszokott útszéli stílusban nekem is.”
Vitézy szerint Lázár János saját miniszteri döntéseivel „annyi kárt okozott, ami a kommunizmus évtizedeinek közlekedési minisztereit is alulmúlja”.
- Vidéki vasútvonalak bezárása,
- minden vasúti járműbeszerzés lemondása,
- a hosszú távon fontos nagyberuházások leállítása a nagysebességű vasúttól a Budapest-környéki vasútfejlesztésekig,
- a vasútfejlesztés szakmai intézményrendszerének teljes szétverése,
- a források kivonása és a tarifarendszer átgondolatlan átalakítása miatt a jegybevételek pótlás nélküli eltűnése mind-mind hozzájárultak és előidézték a MÁV válságát
– sorolta az alulmaradt főpolgármester-jelölt.
Vitézy Dávid szerint Lázár Jánosnak minderre most annyi a válasza, hogy „jövőre majd inkább buszok járnak a vonatok helyett, ha a mostanihoz hasonló kánikula lesz – mindez sok ezermilliárd forint uniós pénz elköltése után”.
„Lázár Jánosnak az elmúlt évtizedek legsikertelenebb közlekedési minisztereként inkább lemondania kellene, és nem másokat leváltania”
– vonta le a következtetést.