Sok vállalkozó szembesülhet azzal a jelenséggel, hogy habár jó termékkel vagy szolgáltatással rendelkeznek, a számok mégsem erről tanúskodnak. Hiába briliáns az ötletünk, ha senki nem tud róla, így célszerű figyelmet fordítani a marketing területére is.
A 4P, avagy üdv a marketing világában!
Ha felcsapunk egy marketing ismereteket tartalmazó tankönyvet, elsők között találkozhatunk a 4P fogalmával, amely a sikeres marketing elemeit foglalja össze. Az angol kifejezések a terméket, az árat, az értékesítés helyét és a promóciót takarják, amelyek összhangja elengedhetetlen az eredményekhez. A Kluge Marketing szolgáltatási között megtalálhatjuk azokat a kiemelt területeket, amelyek kiaknázásával a marketing mix összes alkotója megvalósulhat.
Manapság a 4P kategóriáit inkább iránymutatásként használjuk, hiszen az elmúlt időszakban nagyléptékben változott a piac, ezzel együtt az igények és a hatékony eszközök kombinációja is. Az azonban továbbra is vitathatatlan, hogy szüksége van a vállalatoknak egy kidolgozott, a cég imázsával és küldetésével harmonizáló marketingstratégiára.
A marketingtevékenységek tudatos megszervezésével tehetsz azért, hogy a céged hosszú távon is kamatozó kapcsolatokat alakítson ki az ügyfeleivel, illetve növelje a népszerűségét és a márka hírnevét. Továbbá versenyelőnyre tegyen szert és értékes interakciókat zsebeljen be, amelyekből valós konverziók születhetnek.
Átgondolt lépések nélkül nem megy
Fontos megjegyezni, hogy csak úgy, mint a legtöbb üzleti tevékenység, a marketing létrehozása sem történhet meg következetes tervezés nélkül. Ez egyrészt segít eligazodni a teendők sűrűjében, másrészt vázolja azt az utat, amely az eredményekhez vezet.
Érdemes kitérni minél több aspektusra, hogy valóban olyan koncepció rajzolódjon ki, amely összhangban áll a célokkal és a fogyasztók elvárásaival. Ne feledd, hogy azt szeretnénk elérni, hogy minél nagyobb legyen az értékesítés volumene, erre pedig tulajdonképpen minden vállalattal kapcsolatos tényező befolyással bír.
A vevő, még ha olykor csak tudat alatt is, de érzékeli azokat a jelenségeket, amelyek összefüggésbe hozhatók a márkáddal, a szolgáltatással vagy a termékkel. A weboldal kezelhetősége, az arculat, az ügyfélszolgálat, a csomagolás vagy a kommunikáció stílusa és intenzitása mind hatást gyakorolnak a fogyasztók hozzáállására és a branddel kapcsolatos attitűdre. Mindezek fényében hozzák meg a döntést, vagyis azt, hogy vásárolnak-e avagy sem.
Ha segítségre lenne szükséged
Megértjük, ha hirtelen soknak tűnik a marketingtevékenységekre vonatkozó információáradat. Semmi gond nincs, ha nem tudod, hogy hogyan vágj bele a folyamatba.
Erre az eshetőségre tökéletes megoldás, ha tapasztalt ügynökségekhez fordulsz, akik ismerik a terület összes csínját-bínját. Segítségükkel olyan stratégiát alakíthatsz ki, amely hűen tükrözi a céged szellemiségét. A terveknek köszönhetően rövidesen gyümölcsöző együttműködéseket tudhatsz magadénak.