Sokféle munkakört foglal magába a vendéglátóipar. Ide tartoznak a szakácsok, a pincérek, a pultosok, a baristák, a konyhai kisegítők és a recepciósok is. Pontosabban mindenki, aki egy vendéglátóhelyen dolgozik, annak a működtetésében valamilyen szinten és formában részt vesz.
Igen szép karrierpályát be lehet futni ezen a területen, de kell hozzá kitartás, szorgalom és sok empátia. Ha ezeknek birtokában vagyunk, és még szakképzettségünk is van, bátran pályázzuk meg a nekünk tetsző munkakört! A recepciós munka érdekelne bennünket? Akkor például a Ceglédállás oldalán olvashatjuk, hogy elérhető recepciós álláslehetőség Cegléden a Hotel Aquarell**** szállodában. Ehhez a pozícióhoz szükséges a terhelhetőség, a jó kommunikációs készség és a rugalmasság is.
Egy szállodai recepciós feladatai
Nagyjából mindannyian sejtjük, hogy egy szállodai recepciós mit csinál. Ő az adott vendéglátóhely arca, vele találkoznak először a vendégek. Nézzük kicsit alaposabban is meg ezt a munkakört, hogy biztosak legyünk a döntésünkben!
- A foglalások fixálása, vezetése, a vendégek érkeztetése, utaztatása az ő feladata.
- Átadja a szobák kulcsát, menedzseli a ki-be költözést.
- Információt ad a szállodai és környékbeli programokról, kikapcsolódási lehetőségekről.
- A vendégkör kérdéseit, kéréseit, esetleges panaszait kezeli.
- A számlázás és fizetés körüli teendők szintén hozzá tartoznak.
- Külföldi vendégek esetén is intéz minden szervezési és adminisztrációs teendőt.
- Szerepet vállal az animációs programok és egyéb rendezvények kezelésében.
Egy szállodai recepciós szervez, adminisztrál és kapcsolatokat is ápol – igazán sokrétű munkakör az övé.
Milyen elvárások merülnek fel?
A szállodai recepciós képzések hiánypótlók a munkaerő-piacon, ezért ha van lehetőségünk elvégezni valamelyiket, akkor sokat nyerhetünk vele. Ezek általában OKJ-s oktatások. Persze a legtöbb munkakör betölthető szakképzettség nélkül is, de ha van gyakorlatunk, akkor hamar feljebb léphetünk a ranglétrán.
Az érettségi vizsga alapkövetelmény, de sok helyen elvárás a nyelvismeret is. Lényeges még a jó kommunikációs és kapcsolatteremtő készség. A terhelhetőség mind mentális, mind fizikai értelemben kiemelten fontos. Ugyanis gyakori a 12 órás munkaidő, aminek a végén például a vendégek panaszait ugyanúgy kezelni kell, mint a kezdetén.
Ha pályázni szeretnénk…
Amikor megtaláltuk az ideális munkát, akkor jelentkezzünk rá minél hamarabb, nehogy valaki megelőzzön bennünket! Készítsünk hozzá profi, színes önéletrajzot és motivációs levelet! Mutassuk be iskolai végzettségünket, szakmai képesítéseinket, de az sem árt, ha a kompetenciáinkból és a hobbinkból is adunk ízelítőt. Minél érdekesebb és hitelesebb a CV, annál valószínűbb, hogy a következő kör az állásinterjúé lesz.