Érdemes várni, hamarosan ellephetik az olcsó elektromos autók a kereskedéseket

Iparági várakozások szerint egy-két év múlva nagyobb tömegben jelennek meg a használtpiacon az e-autók.

elektromos autó
Fotó: Pexels/Rathaphon Nanthapreecha

A 2026-2027-es időszakban nagy tömegben jelenhetnek meg az elektromos autók a magyarországi használtautó-piacon, ennek pedig az az oka, hogy az első ilyen flottaautók kifutása akkorra várható, ami egy második hullámként árasztja el a piacot.

Az egyik legjelentősebb piaci szereplő, az országos kereskedelmi hálózattal rendelkező Das WeltAuto friss közleménye emlékeztet: az elektromos autók aránya a teljes használtpiacon még mindig elenyésző, a szegmens azonban látványosan élénkül.

A használtautó-piac stabilan növekszik, miközben új korszak kezdődik: az elektromos és kínai márkák megjelenése átrajzolja a jövő kínálatát

– hívja fel a figyelmet Tóth Péter, a Das WeltAuto értékesítési igazgatója.

Egyelőre a Tesla a magyarok kedvence

A közleményben idézik a Datahouse statisztikáját, amely szerint a Tesla továbbra is a legjelentősebb elektromos márka a magyarországi használtautó-piacon, 2655 tranzakcióval és 0,38 százalékos részesedéssel.

A kínai újhullámos márkák (MG, BYD, Omoda, DFSK, Jaecoo, Lynk & Co, Aiways, NIO stb.) összesen 1155 jármű eladásával még csak 0,17 százalékos szeletet fednek le a piacból, de megjelenésük már jól látható. A kínai márkák mezőnyét az MG közel 800 autóval vezeti, ugyanakkor a BYD gyorsan növeli ismertségét.

Összesítésben Opel, Volkswagen, Suzuki

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a teljes magyarországi használtautó-piac 2025 első kilenc hónapjában lendületben maradt: közel 700 ezer tulajdonosváltás történt január és szeptember között, 2,8 százalékkal haladva meg az előző év azonos időszakának adatát. Szeptemberben ismét 80 ezer fölé emelkedett a havi tulajdonosváltás.

A magyar használtautó-piacot változatlanul három márka – az Opel, a Volkswagen és a Suzuki – uralja. A piacszegmensre bontott szerkezet stabil: a kompakt (C-szegmens) és kisautó (B-szegmens) továbbra is a legnépszerűbb, eközben az SUV-láz a használt járművek esetében jóval visszafogottabb, mint az új autóknál.

A tranzakciók közel ötöde (19,2 százalék) Budapesten zajlik, a főváros és agglomerációja az országos forgalom több mint harmadát (35,8 százalék) adja.

Tóth Péter közölte, a Das WeltAuto hálózatában azt tapasztalják, hogy az ellenőrzött előéletű autók gyorsabban találnak gazdára, még a bizonytalanabb piaci környezetben is. A vásárlók ma sokkal tudatosabbak: a bizalom és az átlátható szerviztörténet felértékelődött – mutatott rá.

Lejtőn a drogos, náci kretén autógyára: 42,6 százalékkal zuhantak a Tesla-eladások Európában

Mi történt? Leáll a termelés az esztergomi Suzuki gyárban

Baj van a Suzukikkal, 66 ezer magyarországi vásárlót érint a visszahívás

Közel félmillió autót adott el tavaly a Tesla

Nem sül le a bőr a pofájukról: fizetősek lesznek az OTP-nél a mobilos értesítések

Újabb kudarcos számok mutatják: valami nincs rendben