Az utóbbi években 1050 milliárd forintot fizetett ki a magyar állam az adófizetők pénzéből akkumulátorgyárakra és elektromos járműgyártási projektekre – derül ki a G7 cikkéből. A gazdasági portál összesítése szerint a legnagyobb tétel ebből a legnagyobb indulatokat kiváltó CATL debreceni gyárépítése.
Megjegyzik, az 1050 milliárd forintra alsó határként érdemes tekinteni, mert korántsem biztos, hogy minden forrást felleltek. A négy projekt (Samsung – Göd, SK – Komárom és Iváncsa, CATL – Debrecen) összességében 15 ezer új munkahelyet jelent, ami a 4,7 millió hazai foglalkoztatotthoz képest nem túl jelentős. Ráadásul jelentős részben nem is magyarok dolgoznak (vagy fognak dolgozni) ezekben a gyárakban, hanem külföldi vendégmunkások – mutat rá a G7.
A kizárólag a gyárak működését szolgáló infrastrukturális fejlesztéseket a magyar adófizetők finanszírozzák, mégsem számítják bele az állami támogatásba. A portál számításai szerint a három meglévő akkumulátorgyár infrastruktúra-fejlesztésére 360 milliárd forintot költött el a magyar állam az elmúlt években, és még számos jóváhagyott fejlesztésnek nem ismert a költsége.
A Momentum pedig időközben újabb lépésre szánta el magát, pert indítanak a debreceni akkumulátorgyár ügyében: