Megszólalt a Mol: „egyik napról a másikra nem oldódnak meg a problémák”

Többek között a pánikvásárlókat okolja a cég az üzemanyaghiányért.

Üzemanyagra várók egy budapesti Mol-kútnál 2022. december 6-án.
Üzemanyagra várók egy budapesti Mol-kútnál 2022. december 6-án. Fotó: Nap Híre

A Mol a karbantartás után ugyan újraindította a százhalombattai Dunai Finomítót, de a teljes kapacitás elérése több hetes folyamat, egyik napról a másikra nem oldódnak meg az ellátási problémák, és ahhoz az importnak is helyre kellene állnia a jelenlegi pánikvásárlások és készletfelhalmozások mellett – jelentette be a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója a Kossuth rádió Déli krónikájában kedden.

Bacsa György hozzátette, a Mol teljes kapacitása nem elég a magyar piaci igények kielégítéséhez, ehhez mintegy 30 százalék import is kell, és a jelenlegi kereslet mellett a logisztikai túlterheltség feloldásához arra is szükség van, hogy a többi kiskereskedelmi és nagykereskedelmi partner aktivitása is erősödjön.

Az elmúlt héten a benzin kereslete kétszerese, a dízelé másfélszerese volt a tavalyinak,

a napi kiskereskedelmi kiszállítási igény 30 százalékkal meghaladta a teljes logisztikai napi kapacitást, miközben az import jelentősen visszaesett.

„Jelenleg azzal küzdünk, hogy nem érjük utol magunkat, ma már szinte az összes kutunkat érinti az, hogy valamelyik termék leürül. Körülbelül 70 kutunk, a teljes hálózat egynegyede, pedig teljesen leürült”

– mondta.

A Nap Híre szintén arról számolt be, hogy a Mol egyre nehezebben bírja a kiszolgálást, ráadásul a hatósági ár sincs túl jó hatással a jelenlegi folyamatokra. A lap munkatársa szerint a Mol Pesti úton lévő kútjánál hatalmas tömeg zsúfolódott össze kedd reggel: több mint 50 autó állt sorban üzemanyagért.

„Tehát nincs pánik és nincs üzemanyaghiány, csak félszáz autós rohan meg egy kutat, ha jön benzin, már Budapesten is” – összegez a lap.

Kapcsolódó hírek