A Jobbik felszólította a kormányt, hogy biztosítsa a köz- és felősoktatás zavartalan működését: Brenner Koloman, a Jobbik frakcióvezető-helyettese csütörtöki sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy sokasodnak az oktatásban a válságjelek.
Nemsokára a szülők, a gyermekek és a fiatalok is szembesülhetnek azzal, hogy a fűtési szezonban át kell térniük az online oktatásra, mert a fideszes hatalom nem biztosítja az iskolák fűtési költségeit.
Ugyancsak veszélyezteti az oktatást a vészes tanárhiány, emellett a pedagógus-szakszervezetek bejelentették, hogy szeptemberben folytatják „jogos és törvényes sztrájkjukat”, hogy megkapják a megérdemelt, a Jobbik által hosszú ideje követelt béremelést.
Brenner Koloman kitért arra: pártja „álságosnak és cinikusnak” tartja a Fidesz érvelését, hogy vagy az európai uniós források elmaradása miatt, vagy most éppen a Vodafone megvásárlása miatt nem jut pénz a pedagógusokra és az oktatásra.
Értékválasztás, hogy mire jut a költségvetésből – hangoztatta, hozzátéve: a Jobbik mindig azon a véleményen volt, hogy a bruttó hazai össztermék 6, a jelenlegihez hasonló válságos időszakokban 7-8 százalékát kell oktatásra költenie a költségvetésnek.
A Jobbik felszólítja a kormányt, azonnal csoportosítson át az idei költségvetésből az oktatásra, hogy biztosítsa azt a tanévkezdést, amelyet a szülők, a gyerekek, a fiatalok és a pedagógustársadalom megérdemel, és a jövő évi büdzsében is hajtson végre ennek megfelelő módosításokat – mondta az ellenzéki politikus.
Kitért az Országos Meteorológiai Szolgálat vezetőinek elbocsátására is, amely szerinte a tudás- és értelmiségellenes politika újabb csúcspontja. Jelezte, a Magyar Tudományos Akadémia köztestületi tagjaként csatlakozik azon tagtársaihoz, akik szerint Palkovics László technológiai és ipari miniszter méltatlanná vált az akadémiai tagságra.
Brenner Koloman szólt arról is, „szegénységi bizonyítvány és beismerő vallomás”, hogy a kormány „elengedte” a nyelvvizsgakritériumot az egyetemi világba történő belépéshez. Ezzel beismerte, a nyelvtanárok erőfeszítései ellenére a magyar közoktatás nem tudja biztosítani, hogy azok a tehetséges, de kevésbé tehetős családból származó fiatalok, akiknek nincs pénzük magántanárra, le tudják tenni a nyelvvizsgát.