Megjelent a Magyar Közlönyben Rogán Antal miniszterelnöki kabinetfőnök rendelete, egyúttal azok a „tájékoztató plakátok” is, amelyeket február 1-től a boltoknak ki kell függeszteniük a kádári időket idéző kormányzati árbefagyasztást dicsőítendő.
Mint ismert, a kormány február 1-jétől május 1-ig a tavaly október 15-i szinten befagyasztja a kristálycukor, a búzafinomliszt, a napraforgó-étolaj, a sertéscomb, a csirkemell, a csirke far-hát és a 2,8 százalékos UHT-tehéntej árát, hátha majd ez megoldja az elszabadult inflációt.
Hogy a vásárlók is biztosan értesüljenek róla, hogy az intézkedésért a kormánynak kell hálásnak lenni, a választások előtt két hónnappal egységesített plakátokat kell kitenniük a boltoknak:
A kék színű plakátot a hiper- és szupermarketekben, a diszkontokban és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 négyzetméternél nagyobb alapterületű üzletekben kell kitenni
„az üzlet vásárlók által használható összes bejáratánál, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 297×420 milliméter nagyságú (A3) méretben, jól láthatóan”.
Az ezeknél kisebb, illetve a kereskedelmi törvény alá nem tartozó üzletek választhatnak, hogy fehér alapú, vagy fekete-fehér színben teszik ki a propagandát, illetve nekik elég az A4-es méret is.