Friderikusz sajtósa kiosztotta a közönségüket: kiflitolvaj, aki nem adakozik a műsornak

25 millió forintos veszteségnél jár a Friderikusz Podcast, amiről az erkölcstelen nézők tehetnek.

Friderikusz sajtósa kiosztotta a közönségüket: kiflitolvaj, aki nem adakozik a műsornak
Fotó: Facebook/Friderikusz

Friderikusz Sándor podcast műsora a legjobb dolog lehetett volna idén, ami az interneten történt, aztán megszólalt a sajtósa, és abban nem volt köszönet.

Emlékezetes, a népszerű tévés április végén indította el internetes csatornáját, melyre mostanáig 23, szinte kivétel nélkül érdekes, komoly, tudományos vagy éppen szórakoztató beszélgetés került fel; a legnézettebbet, a Frei Tamással készült interjút például már 1,2 millióan látták. Friderikusz aztán szeptemberben a közönségéhez fordult azzal a céllal, hogy aki teheti, anyagilag is járuljon hozzá a műsor fennmaradásához.

Ennek kapcsán a Blikk kérdésére Csenterics Ágnes, a produkció sajtósa most arról beszélt, hogy nincsenek könnyű helyzetben, a podcast eddigi támogatója ugyanis ugyanannyi pénzért több reklámot szeretett volna, amit nem tudtak neki biztosítani, ezért a műsor támogató nélkül maradt, a nézők pedig nem nagyon nyúlnak a zsebükbe.

„A beruházás, benne a stúdió építészeti kialakítása, a legkorszerűbb kép- és hangtechnika beszerzése, beépítése, a stúdió komplett berendezése, valamint az idáig látható volt 24 adás összesen 31 millió forintba került. Az egyetlen reklámtámogatásból 4,2 millió forint jött be, a nézői támogatás pedig – a patreon.com-on keresztül – idáig körülbelül 1,5 millió forintot hozott. Tehát az elmúlt 5 hónapban több mint 25 millió forint a Friderikusz Podcast vesztesége”

– mondta Csenterics Ágnes, aki valószínűleg Friderikusszal együtt továbbra sem érti a podcast lényegét, ami éppen az, hogy horribilis technikai beruházások nélkül is lehet jól csinálni.

Csenterics mindenesetre nem a saját hozzánemértésüket, hanem a nézők erkölcstelenségét emelte ki:

„Mindössze a nézők 0,7 százaléka jár el a jó erkölcs szabályai szerint, azaz, ha igénybe vesz egy tartalomszolgáltatást, azért fizet is. Adásonként egy-egy nézőnek elég lenne mindössze 150 forintot fizetnie, de nagy részük még ennyit sem hajlandó áldozni. Elképzelni sem tudjuk, mi járhat azoknak a fejében, akik megtehetnék, de nem fizetnek, viszont rendszeresen megnézik vagy meghallgatják műsorainkat. Ahogy egyetlen kiflit sem lehet büntetlenül ellopni a boltból, és ahogy egy kifli előállítása, ugyanúgy a műsorok előállítása is pénzbe kerül, amit a fogyasztónak – ha minimálisan is – meg kellene téríteni. Ha a nézők befizetéseikkel nem vállalják át a műsoraink előállításának költségeit, mert nyereségre nem törekszünk, nem marad más választásunk, mint reklámokkal megszakítani az interjúkat”

– magyarázta a Blikknek a Friderikusz Produkció sajtósa.

Kapcsolódó hírek