Bemutatták az új magyar szurkolói márkát, a „Magyarock”-ot

Tíz év kormányzati szintről celebrált ellenségképzés és gyűlöletkeltés után most úgy tűnik, a világoszöld szín lehet az „együvé tartozás” kulcsa.

Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) elnöke (b) és Vékásssy Bálint, a MOB főtitikára az új magyar szurkolói márka, a "Magyarock" bemutatóján a Kincsem Parkban 2020. július 24-én.
Kulcsár Krisztián, a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) elnöke (b) és Vékásssy Bálint, a MOB főtitikára az új magyar szurkolói márka, a "Magyarock" bemutatóján a Kincsem Parkban 2020. július 24-én. Fotó: MTI/Illyés Tibor

A Magyar Olimpiai Bizottság vezetői pénteken bemutatták a sajtónak az új magyar szurkolói márkát, a „Magyarock”-at, amellyel az együvé tartozást szeretnék kifejezni és a 16-35 éves korosztályt igyekeznek megcélozni.

Kulcsár Krisztián, a MOB elnöke a rendhagyó helyszínen, a Kincsem Park gyepén tartott sajtótájékoztatón emlékeztetett rá, hogy az eredeti tervek szerint ezen a napon kezdődött volna a tokiói nyári olimpia, amelyet a koronavírus-járvány miatt kellett egy évvel elhalasztani.

„Ez a nap így nem túl örömteli, mi azonban évek múlva is szeretnénk jó érzésekkel visszagondolni 2020. július 24-ére, ezért időzítettük mára a Magyarock szurkolói márka bemutatását” – indokolta az időpontválasztást, majd hozzátette,

azt szeretnék elérni, hogy a magyar emberek érezzék magukénak és érzelmileg támogassák a magyar olimpiai csapatot.

„Innentől fogva külön válik a Magyar Olimpiai Bizottság mint intézmény és a magyar olimpiai csapat kommunikációja” – fogalmazott a sportvezető, aki elárulta, hogy három éve dolgoznak az új márkán.

Eddig nehéz volt azonosítani a magyarokat

Vékássy Bálint, a MOB főtitkára elmondta, a korábbi olimpiákon irigykedve látta, hogy más nemzetek képviselőit milyen könnyű azonosítani, példaként a gallkakasos franciákat, a narancssárgába öltözött hollandokat és a juharleveles kanadaiakat említette.

„A riói olimpián a magyar szurkolók a világoszöld pólójukkal már kiviláglottak a tömegből”

– magyarázta, utalva arra, hogy a jövőben is ezzel a színnel szeretnék a magyarokat azonosítani.

„Nem tudunk a sportnál jobb dolgot mondani, amivel a magyarok együvé tartozását ki lehetne fejezni, azt, hogy párt- és klubpreferenciák nélkül a magyar sportolók sikeréért szurkolnak” – mesélte a főtitkár, aki ezzel magyarázta, miért a rendkívül kreatív és ötletes „Mi vagyunk” lett az új brand szlogenje.

Az új márkával elsősorban a 16-35 éves korosztályt célozzák meg, és az online térben – honlappal, Facebook-, Instagram- és Youtube-megjelenéssel – is megtámogatják a kampányt.

Ruha is lesz

„A szurkolói ruházatot ősszel kezdjük el árulni, de emellett az olimpiai sportöltözéket továbbra is az Adidas szállítja, a céggel a párizsi olimpiáig van élő szerződésünk” – közölte Vékássy.

Azt is elárulta, hogy Magyarock márkát 11 civil mellett 166 olyan olimpikonjelölt fogja népszerűsíteni, akikről a tél folyamán készítettek fotókat, amikor még úgy volt, hogy 2020-ban rendezik a tokiói ötkarikás játékokat.

Kapcsolódó hírek