Baleset

Kamion és teherautó ütközött, nagy baleset az M3-as autópályán

Baleset

Tömegbaleset az M5-ös autópályán, kamionok hevertek szerteszét

Külföld

Kárpátalját támadták az oroszok, a ruszkibérenc magyar külügyminiszter a fülét-farkát behúzta

Hajómérnök: több tényező is nehezíti a Hableány roncsának kiemelését

Dunai hajóbaleset
A roncs kiemelését előkészítő szakemberek a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó közelében, a Margit hídnál horgonyzó uszályon 2019. június 10-én. Fotó: MTI/Sóki Tamás

A Hableány kiemelését nehezíti, hogy nem lehet tudni, megroppant-e szerkezete az ütközéskor, a feltérképezést pedig az hátráltatja, hogy a búvárok nulla látótávolságban dolgoznak – mondta az M1-en hétfőn Götz Sándor hajómérnök, aki részt vett a Clark Ádám úszódaru tervezésében.

A szakember szerint ha a balesetet szenvedett sétahajó az ütközéskor vagy a süllyedéskor megroppant, akkor az a hosszú hétvége utánra tervezett kiemelés módján is nagyban változtat.

Elmondása szerint a víz alatti fotók alapján megállapítható, hogy a hajó orrával felfelé áll a talajon, így a kiemelés előtt billentett helyzetéből először vízszintesbe kell hozni.

Ez is érdekelhet:
Az év bakiját hozta össze az M1 időjósa

Ég egy cukrászüzem Biatorbágyon

Felavatták a Hableány áldozatainak emlékművét

Kiemelt beruházás lett a Hableány-áldozatok emlékműve

Egy fa hajtott ki a Hableány roncsából, elültették a TEK területén, „ott fog tovább növekedni”

Dunai hajóbaleset: csaknem kétmilliárdos sérelemdíjat ítéltek meg a katasztrófa áldozatainak

Megint alakított a MÁV: nemzetközi vonat elé tolatott a diósjenői személyvonat a váci állomáson