A felhasználók privát üzeneteibe is betekintést engedett más cégeknek a Facebook, pusztán azért, hogy hatékonyabban tudják őket hirdetésekkel bombázni.
Minderről a 444.hu írt a New York Times nyomán, az amerikai lap állítása szerint több száz oldalnyi dokumentummal rendelkezik az ügyről. A cikk szerint Zuckerberg cége
olyan szintű hozzáférést engedett saját felhasználóik adataihoz üzleti partnereik számára, mely a szabályzat szerint tilos volt.
A lap szerint a Facebook többek közt a Microsoftnak engedélyezte, hogy keresőjük, a Bing minden Facebook-felhasználó barátainak listáját láthassa. A Sony és Netflix részére pedig
Lehetővé tette, hogy elolvashassák a közösségi oldal felhasználóinak üzeneteit,
holott a felhasználók ehhez nem adták hozzájárulásukat. Az egész természetesen arról szólt, hogy minél hatékonyabb, személyreszabottabb reklámokkal colozhassák meg a Facebook-felhasználokat.
A New York Times megkereste az érintett cégeket, melyek azt válaszolták, nem éltek vissza az adatokkal.
A Facebook az eset kapcsán annyit volt képes nyilatkozni, hogy
igyekeznek mindent megtenni azért, hogy felhasználóik bízzanak bennük.
Taps.