Tarlós István pénteken az Echo TV Napi aktuális című műsorában azt mondta: pénteken megbeszélését folytatott Pintér Sándor belügyminiszterrel, és a Volán, valamint a MÁV országos elektronikusjegyrendszer-projektjére rákapcsolódik majd a Budapesti Közlekedési Központ projektje. Tarlós szerint 2020 körül várható a fővárosi e-jegyrendszer bevezetése.
A BKK projektje befejeződik, méghozzá belátható időn belül – tette hozzá, és állítja, egész egyszerűen nem igaz, hogy a fővárost pénzügyi veszteség érte.
A projekt hét fázisból állt, ebből négy már befejeződött 2018 nyarára. Csak azok a kifizetések történtek meg, amelyek mögött teljesítések vannak. Tehát az eszközök túlnyomó részét leszállították, ezek rendelkezésre állnak, csak nincsenek beszerelve – fejtette ki, kiemelve: szó nincs arról, hogy a projekt bedőlt.
Tarlós István elmondta, az ügyben többek összecsúsztattak két szerződést.
A fővárosi önkormányzat valóban kötött egy finanszírozási szerződést az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal, és ez érvényben van. Ettől függetlenül a BKK önállóan kötött egy másik, kivitelezői szerződést egy német céggel. Ezt mondta fel a cég igazgatósága november 21-én – közölte.
Tarlós István elmondta: Bagdy Gábor főpolgármester-helyettest és őt olyan vád érte, amely szerint nem igaz, hogy nem tudtak a problémáról. Mint mondta, „természetesen ez úgy nem igaz, hogy sejtelmünk sem volt arról, hogy ez a projekt akadozik”, hiszen nem véletlenül foglalkozott az üggyel egy évvel ezelőtt a Fővárosi Közgyűlés, valamint nem véletlenül fogadott el a testület olyan előterjesztést, amely az ügyet előremozdította volna.
A főpolgármester ugyanakkor rámutatott: azért kezdeményezte a BKK vezérigazgatójának felmentését és azért fokozza le „kicsit” az illetékes főpolgármester-helyettest, mert nem sikerült elérniük a megegyezést a kivitelezővel, amely segítette volna az ügy befejezését, vagy nem mondták fel korábban a kivitelezési szerződést.
A felmondásra megvolt a jogalap, ugyanis nem a BKK mulasztott, sértett szerződést, hanem a szállító – fűzte hozzá.
Tarlós István azt mondta, ha nem mondják fel a kivitelezői szerződést, akkor veszélybe került volna a finanszírozási szerződés. „Az EBRD besokallt a szállítónak a magatartásától, már-már a finanszírozási szerződés felbontásán gondolkodott” – közölte a főpolgármester. Kijelentette: a személyi konzekvenciák fő oka, hogy ilyen kiélezett helyzetet teremtettek.