Újabb influenszer működött együtt a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH) az eljárás során, közölte a hatóság csütörtökön, miután megbüntették a férfit, aki reklámmegjelölés nélkül hirdetett a követőinek.
A tájékoztatás szerint a Halmi Bence nevű „tartalomgyártót” kapták rajta; a GVH megállapította, hogy reklámmegjelölés nélkül népszerűsítette a saját vállalkozásának szolgáltatásait. A TikTok-on mintegy 422 ezer, az Instagramon pedig több mint 37 ezer követővel rendelkező influenszer, és cége az eljárás során együttműködött a GVH-val, és
elismerték a jogsértést, valamint lemondtak a jogorvoslati jogukról, ezért a GVH Versenytanácsa végül csak 1,3 millió forintra mérsékelte a kiszabott bírságot.
Halmi egyébként magát úgy mutatja be a weboldalán, mint „TikTok tréner, social media szakértő (!), innovátor (?), cégépítő stratéga”, de a Megoldás Mozgalom nevű kamupárt színeiben politikusként is kipróbálta magát a 2022-es kampányban.
Nem tartják be a jogszabályokat, reklámokat álcáznak tartalomnak
A Gazdasági Versenyhivatal felidézte, 2024 tavaszán indítottak versenyfelügyeleti eljárásokat hat hazai influenszerrel, és több hirdető céggel szemben, és a hazai tartalomgyártók reklámozási gyakorlatának áttekintése érdekében lefolytatott online ellenőrzés (úgynevezett sweep) keretében számos hiányosságot észleltek a véleményvezérek marketingtevékenységében.
A közleményben rámutattak arra, hogy mindössze az influenszerek 20 százaléka tartja be minden esetben a reklámjelleg feltüntetésére vonatkozó szabályokat, a többség, 54 százalék általában jelzi a promóciós tartalom tényét, de nem mindig, míg a véleményvezérek mintegy negyede soha, vagy csak nagyon ritkán tesz közzé bárminemű tájékoztatást.