Lázár János tízpontos vállalást tett „a közösségi közlekedés színvonalának javítására”, a dilettáns bullshit-parádé azonban inkább szól a rozsdaminiszter politikai túléléséről, mintsem a problémák valódi megoldásáról.
A miniszter szerdai Közlekedésinfo tájékoztatóján azt mondta, június elsejétől 20 percnél nagyobb késésnél visszatérítik a jegyár felét, havi bérleteknél 5-nél több késés esetén a következő bérletvásárláshoz 10 százalék kedvezményt adnak!
Vagyis Lázár János még mindig nem érti az utasok problémáját:
az ugyanis nem anyagi természetű (a többség egyébként is irreálisan olcsón vagy akár ingyen utazik), hanem hogy nem jön a vonat, késik, kimarad, lerohad – nem tervezhető az utazás.
Az pedig köztudott, hogy a MÁV már így is pénzszűkében van; nem világos, hogy ha most még a késések miatti kártérítésekre is extrán költhetnek, akkor attól hogyan fog kevesebb felsővezeték leszakadni és mozdony elfüstölni.
A dilettáns miniszter mindenesetre tovább srófolva a szemfényvesztést megígérte még, hogy 2026. január 1-jére, a választás évére felújítják az összes pályaudvari mosdót, az InterCity járatokon pedig április elsejétől takarítószemélyzet lesz! Idén, illetve jövőre 500-500 új autóbuszt vásárolnak, „erősítik a mozdonyflottát”, vasúti kocsikat újítanak fel, illetve újakat vásárolnak – állította Lázár.
Azt is mondta, „a magyar állami tulajdon növelése lehetővé teszi, hogy a GYSEV bővülő kapacitását beforgassák a magyar vasúti közlekedésbe”,
bevezetik az úgynevezett „Mávbusz szolgáltatást” (pótlóbusz, csak így szebben hangzik), azaz „szükség esetén busszal viszik el az utasokat”,
ami előrevetíti, hogy mennyire gondolják komolyan a vasút fejlesztését, ha már elve pótlóbuszokra terveznek…
A nyári időszakban klímagaranciát vállalnak, áprilisban pedig új MÁV applikációt vezetnek be, amiben lesz már „késési funkció” – sorolta Lázár János a legújabb szemfényvesztő látszatmegoldásait.