Bűnügy

Oroszok állhatnak a reggeli bombafenyegetés mögött, erre jutott egy civil nyomozás

Belföld

Orbán Viktor bejelentette, hogy kifizetik az állampapír kamatokat az embereknek

Külföld

Szijjártó ruszkibérenc külügyérnek a bombariadóról is rögtön Brüsszel jutott eszébe

Lázár János megint megpróbálta kitalálni, mi baja lehet az utasoknak a MÁV-val

Egyelőre annyit sikerült átlátnia, hogy a pótlóbusz rossz, ezért mostantól Mávbusznak fogják hívni.

lazar-janos
Lázár János rozsdaminiszter sajtótájékoztatót tart a hivatalában Közlekedésinfo címmel 2025. január 8-án. Fotó: MTI/Illyés Tibor

Lázár János tízpontos vállalást tett „a közösségi közlekedés színvonalának javítására”, a dilettáns bullshit-parádé azonban inkább szól a rozsdaminiszter politikai túléléséről, mintsem a problémák valódi megoldásáról.

A miniszter szerdai Közlekedésinfo tájékoztatóján azt mondta, június elsejétől 20 percnél nagyobb késésnél visszatérítik a jegyár felét, havi bérleteknél 5-nél több késés esetén a következő bérletvásárláshoz 10 százalék kedvezményt adnak!

Vagyis Lázár János még mindig nem érti az utasok problémáját:

az ugyanis nem anyagi természetű (a többség egyébként is irreálisan olcsón vagy akár ingyen utazik), hanem hogy nem jön a vonat, késik, kimarad, lerohad – nem tervezhető az utazás.

Az pedig köztudott, hogy a MÁV már így is pénzszűkében van; nem világos, hogy ha most még a késések miatti kártérítésekre is extrán költhetnek, akkor attól hogyan fog kevesebb felsővezeték leszakadni és mozdony elfüstölni.

A dilettáns miniszter mindenesetre tovább srófolva a szemfényvesztést megígérte még, hogy 2026. január 1-jére, a választás évére felújítják az összes pályaudvari mosdót, az InterCity járatokon pedig április elsejétől takarítószemélyzet lesz! Idén, illetve jövőre 500-500 új autóbuszt vásárolnak, „erősítik a mozdonyflottát”, vasúti kocsikat újítanak fel, illetve újakat vásárolnak – állította Lázár.

Azt is mondta, „a magyar állami tulajdon növelése lehetővé teszi, hogy a GYSEV bővülő kapacitását beforgassák a magyar vasúti közlekedésbe”,

bevezetik az úgynevezett „Mávbusz szolgáltatást” (pótlóbusz, csak így szebben hangzik), azaz „szükség esetén busszal viszik el az utasokat”,

ami előrevetíti, hogy mennyire gondolják komolyan a vasút fejlesztését, ha már elve pótlóbuszokra terveznek…

A nyári időszakban klímagaranciát vállalnak, áprilisban pedig új MÁV applikációt vezetnek be, amiben lesz már „késési funkció” – sorolta Lázár János a legújabb szemfényvesztő látszatmegoldásait.

Ez is érdekelhet:
Caramel felesége megüzente Orbánnak: „Miniszterelnök úr, vége van”

Ma is lerohadt a MÁV, 30-50 perces késésekre lehet számítani

Kurva anyád, Lázár: megint káosz a győri vonalon, leszakadt a felsővezeték Tatánál

Kigyulladt egy mozdony a Keletiben, egy embert füstmérgezéssel ápolnak