Közlekedés

Lázár János szerint Trianon miatt késnek a vonatok

Közlekedés

Kelenföld elesett, leszakadt egy vezeték, több járat szünetel

Bűnügy

„Irtózik a lányoktól” – Újabb fideszes plébános ellen folyik eljárás gyermek- és ifjúságvédelmi ügyben

Havariaközpontot hoz létre a MÁV, hátha attól majd előbb jön a vonat

A MÁV-vezér megígérte, hogy mindig is lesznek fennakadások, csak mostantól megpróbálják őket kezelni.

Hegyi Zsolt
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója előadja, hogy milyen újabb látszatmegoldással lehetne még hülyíteni az utasokat.

A MÁV 2025. január elsejétől külön havariaközpontot hoz létre, amelynek „a zavar elhárításáért felelős végrehajtó szolgálatok” munkájának koordinálása lesz a feladata – magyarázta a közlekedési társaság vezérigazgatója a szerdán.

Hegyi Zsolt felidézte azt a néhány héttel ezelőtt történt esetet, amikor egy Győrből Budapestre tartó személyvonat csak Bicskéig közlekedett, ugyanis a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje, ezért nem vezette tovább a szerelvényt.

Jön az Országos Haváriaközpont és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésének új gyakorlata a MÁV-csoportnál. Nemrégiben nagy visszhangot váltott ki egy eset, amikor a mozdonyvezető állítólag azért nem vitte tovább a járatát, mert „lejárt a munkaideje”… Azóta kiderült, hogy a hír nagy része fake news volt. A kollégánk nem ment haza, sőt nem hagyta el a szerelvényt sem: rendben megvárta a váltótársát. És nem egyszerűen a munkaideje járt le, hanem az a maximum 10 órás időszak, amelyet a törvény folyamatos munkavégzésre, ebben az esetben mozdonyvezetésre engedélyez. Az eset kapcsán azonnali vizsgálatot rendeltem el, ami a következőket állapította meg: minden szabályosan, a szakmai protokolloknak megfelelően történt. Ezzel azonban nem elégedhetünk meg! Ha ugyanis egy protokollnak az az eredménye, hogy az utas végül jelentős késéssel érkezik meg a célállomásába, akkor az a protokoll nem jó, vagy megérett a változásra. Változtatunk is! 2025. január 1-ig felállítjuk az Országos Haváriaközpontot, amely a zavar elhárításáért és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezeléséért felelős végrehajtó szolgálataink munkáját irányítja, hangolja össze. Ezzel párhuzamosan változásokat vezetünk be azért is, hogy egy-egy haváriahelyzet elsődleges érintettjei – az utasok, valamint a mozdonyvezetők és a jegyvizsgálók – minél előbb, minél pontosabb és minél gyakorlatiasabb információkat kapjanak a Haváriaközponttól. Végül, de nem utolsó sorban átalakítjuk a pótlóbuszok rendszerét is azért, hogy ha a vasúti közlekedés átmenetileg ellehetetlenül valahol, minél előbb folytatható legyen az utazás a MÁV-csoport autóbuszaival. Hiszen épp ez az egyik előnye az integrációnak: a képességeink összeadása. A részletekről az év végéig folyamatosan tájékoztatjuk az utazóközönséget.

Posted by Hegyi Zsolt vezérigazgató, MÁV-csoport on Wednesday, November 6, 2024

Senki nem hibázott, ez ilyen

A vezérigazgató elmondta, a hír napvilágra kerülését követően azonnal vizsgálatot rendelt el, és ennek során kiderült, hogy az esetnél sem a mozdonyvezető, sem a jegyvizsgáló nem hibázott: a mozdonyvezető ugyanis a jogszabályi előírásoknak megfelelően a vonatot tovább nem vihette, ennek ellenére a szerelvényen maradt, biztosítva a fűtést és a világítást, a jegyvizsgáló pedig folyamatosan tájékoztatta az utasokat!

A vonat célba juttatása akkor annak ellenére nem sikerült, hogy valamennyi szabályt és protokollt betartottak – magyarázta, a vonaton veszteglő utasokat bizonyára mélyen megnyugtató okfejtéssel.

Már nem megelőzni akarják a fennakadásokat, csak kezelni

A vezérigazgató közölte, rendkívül fontosnak tartja, hogy 2025. január elsejétől teljesen megújítsák azt a rendszert, amellyel a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzeteket kezeli!

A külön havariaközpont létrehozása mellett a pótlóbuszok rendszerét is átalakítják, hogy ha a vasúti közlekedés nem lehetséges, akkor is biztosítsák a továbbutazást.

Hegyi Zsolt elmondta, kiemelt fontosságúnak tartja, hogy a rendkívüli helyzetekről az érintettek minél pontosabb és minél gyakorlatiasabb információkat kapjanak, beleértve a mozdonyvezetőket, jegyvizsgálókat és utasokat is.

Siker: a helyszínre tudnak sietni

Ismertetése szerint az elmúlt években már értek el eredményeket a rendkívüli helyzetek kezelésében, két éve például felállítottak egy „kivonuló egységet”, amely a rendkívüli esetek során azonnal a helyszínre siet, az utasok tájékoztatása és útba igazítása érdekében.

A vezérigazgató feladatnak és „kihívásnak” nevezte, hogy bár rendkívüli események, zavarhelyzetek mindig lesznek a közlekedésben, ezeket a leggyorsabban és legpontosabban kezeljék, az utasok számára pedig személyre szabott és releváns tájékoztatást nyújtsanak!

Ez is érdekelhet:
Bezuhant a kiskereskedelem – nem hiszed el, ennek most mi az oka

Két ember megsérült a Keletiben, miután nekiment egy vonat az ütközőbaknak

Meglepetésekkel készül a MÁV az adventi ünnepekre

Eltűnik a polcokról a magyarok egyik kedvenc édessége

Szembement egymással két vonat Miskolc közelében

Megint baj van a MÁV-nál: most Ferencváros és a Keleti pályaudvar között állt le a vasúti közlekedés

Gázolt a vonat, Győr és Győrszabadhegy között nem közlekednek a szerelvények