A MÁV 2025. január elsejétől külön havariaközpontot hoz létre, amelynek „a zavar elhárításáért felelős végrehajtó szolgálatok” munkájának koordinálása lesz a feladata – magyarázta a közlekedési társaság vezérigazgatója a szerdán.
Hegyi Zsolt felidézte azt a néhány héttel ezelőtt történt esetet, amikor egy Győrből Budapestre tartó személyvonat csak Bicskéig közlekedett, ugyanis a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje, ezért nem vezette tovább a szerelvényt.
Senki nem hibázott, ez ilyen
A vezérigazgató elmondta, a hír napvilágra kerülését követően azonnal vizsgálatot rendelt el, és ennek során kiderült, hogy az esetnél sem a mozdonyvezető, sem a jegyvizsgáló nem hibázott: a mozdonyvezető ugyanis a jogszabályi előírásoknak megfelelően a vonatot tovább nem vihette, ennek ellenére a szerelvényen maradt, biztosítva a fűtést és a világítást, a jegyvizsgáló pedig folyamatosan tájékoztatta az utasokat!
A vonat célba juttatása akkor annak ellenére nem sikerült, hogy valamennyi szabályt és protokollt betartottak – magyarázta, a vonaton veszteglő utasokat bizonyára mélyen megnyugtató okfejtéssel.
Már nem megelőzni akarják a fennakadásokat, csak kezelni
A vezérigazgató közölte, rendkívül fontosnak tartja, hogy 2025. január elsejétől teljesen megújítsák azt a rendszert, amellyel a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzeteket kezeli!
A külön havariaközpont létrehozása mellett a pótlóbuszok rendszerét is átalakítják, hogy ha a vasúti közlekedés nem lehetséges, akkor is biztosítsák a továbbutazást.
Hegyi Zsolt elmondta, kiemelt fontosságúnak tartja, hogy a rendkívüli helyzetekről az érintettek minél pontosabb és minél gyakorlatiasabb információkat kapjanak, beleértve a mozdonyvezetőket, jegyvizsgálókat és utasokat is.
Siker: a helyszínre tudnak sietni
Ismertetése szerint az elmúlt években már értek el eredményeket a rendkívüli helyzetek kezelésében, két éve például felállítottak egy „kivonuló egységet”, amely a rendkívüli esetek során azonnal a helyszínre siet, az utasok tájékoztatása és útba igazítása érdekében.
A vezérigazgató feladatnak és „kihívásnak” nevezte, hogy bár rendkívüli események, zavarhelyzetek mindig lesznek a közlekedésben, ezeket a leggyorsabban és legpontosabban kezeljék, az utasok számára pedig személyre szabott és releváns tájékoztatást nyújtsanak!