Nyílt levelet és egy 16 pontos listát intézett Lázár János közlekedési és beruházási miniszterhez Magyar Péter, a TISZA Párt elnöke a Facebook-oldalán a MÁV tragikus helyzetével kapcsolatban.
Mint Magyar írja, hazánkban a vasúti közlekedés a 14 évnyi korlátlan Fidesz-hatalom és ezermilliárdos uniós források érkezése dacára nemhogy fejlődött, hanem soha nem látott válságba került.
Magyar Péter Facebook-posztjában sorolja az Orbán-kormány „szép eredményeit”:
- Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a számítási módszertan szerinti 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény, úgy, hogy a hat perc alatti késések nem is számítanak bele a statisztikába.
- A héten volt olyan nap, amikor a főváros mindhárom fejpályaudvara képtelen volt utasokat fogadni.
- A késések miatt egyre többen veszítik el a munkájukat.
- A vasúti dolgozók jelentős része vállalhatatlan körülmények között kénytelen dolgozni.
- A MÁV állomás- és kiszolgáló épületeinek jelentős része romos, életveszélyes állapotban van.
- A kormány óriási összegeket szór el vasúti presztízs beruházásokra, miközben az ország jelentős részén 50-60 éves mozdonyok és vasúti kocsik várják az utasokat.
- A MÁV illemhelyeinek jelentős része a legalapvetőbb higéniai követelményeknek sem felel meg.
- A MÁV vonalain szerte az országban szeméthalom és méteres parlagfű mezők/erdők láthatók.
- A magát vidékbarátnak hazudó kormány sorra zárja be a vasúti szárnyvonalakat.
- A NER propagandalapjait osztogatják és megtiltják a fotózást, ahelyett, hogy a vasutat alkalmassá tennék az alapvető közfeladatai ellátására.
- 2024-ben a MÁV vonalainak, szerelvényeinek, alul- és felüljáróinak, épületeinek döntő többsége nem akadálymentesített.
- Miközben szerte Európában épülnek a gyorsvasutak, nálunk tavaly a legfontosabb vasútvonalon is 30 km/óra volt a sebességkorlátozás.
- A szükséges karbantartás hiánya miatt egyre növekszik a balesetveszély a MÁV vonalain.
- A vasúti infrastruktúra fejlesztése és karbantartása sokszor a piaci ár és a szomszédos országok árszínvonalának többszöröséért történt. Ezzel is a NER-oligarchák jártak jól.
- Ahelyett, hogy már két éve megkezdték volna a létfontosságú fejlesztéseket az uniós forrásokból, inkább százmilliárd forint közpénzt égettek el az Unió elleni propagandára.
- Szinte minden, korábban tervezett, megígért, létfontosságú fejlesztést leállítottak, miközben számolatlanul szórják a haveroknak a százmilliárdokat.
Magyar Péter Faceook-posztjában azt is hozzáteszi, Magyarország egyik legnagyobb pályaudvarán nemhogy digitalizálva nincs a váltóállítás, de még automatizálva sincs. Állítása szerint a képen látható épületből 1929 óta kézzel állítják a váltókat.