Bűnügy

Gyomrod kifordul: egy hónapon keresztül erőszakoltak egy gyermeket Bagon, drogért adták-vették, bezárták

Baleset

Bomló holttestet találtak a Mátrában

Gazdaság

Bezuhant a kiskereskedelem – nem hiszed el, ennek most mi az oka

Öt év, nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban – Magyar Péter nekiment Lázár Jánosnak

magyar-peter
Magyar Péter, a volt igazságügyi miniszter volt férje beszédet mond a Belügyminisztérium épülete előtt megtartott demonstráción, Budapesten 2024. április 26-án. Fotó: MTI/Illyés Tibor

Nyílt levelet és egy 16 pontos listát intézett Lázár János közlekedési és beruházási miniszterhez Magyar Péter, a TISZA Párt elnöke a Facebook-oldalán a MÁV tragikus helyzetével kapcsolatban.

Mint Magyar írja, hazánkban a vasúti közlekedés a 14 évnyi korlátlan Fidesz-hatalom és ezermilliárdos uniós források érkezése dacára nemhogy fejlődött, hanem soha nem látott válságba került.

Magyar Péter Facebook-posztjában sorolja az Orbán-kormány „szép eredményeit”:

  • Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a számítási módszertan szerinti 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény, úgy, hogy a hat perc alatti késések nem is számítanak bele a statisztikába.
  • A héten volt olyan nap, amikor a főváros mindhárom fejpályaudvara képtelen volt utasokat fogadni.
  • A késések miatt egyre többen veszítik el a munkájukat.
  • A vasúti dolgozók jelentős része vállalhatatlan körülmények között kénytelen dolgozni.
  • A MÁV állomás- és kiszolgáló épületeinek jelentős része romos, életveszélyes állapotban van.
  • A kormány óriási összegeket szór el vasúti presztízs beruházásokra, miközben az ország jelentős részén 50-60 éves mozdonyok és vasúti kocsik várják az utasokat.
  • A MÁV illemhelyeinek jelentős része a legalapvetőbb higéniai követelményeknek sem felel meg.
  • A MÁV vonalain szerte az országban szeméthalom és méteres parlagfű mezők/erdők láthatók.
  • A magát vidékbarátnak hazudó kormány sorra zárja be a vasúti szárnyvonalakat.
  • A NER propagandalapjait osztogatják és megtiltják a fotózást, ahelyett, hogy a vasutat alkalmassá tennék az alapvető közfeladatai ellátására.
  • 2024-ben a MÁV vonalainak, szerelvényeinek, alul- és felüljáróinak, épületeinek döntő többsége nem akadálymentesített.
  • Miközben szerte Európában épülnek a gyorsvasutak, nálunk tavaly a legfontosabb vasútvonalon is 30 km/óra volt a sebességkorlátozás.
  • A szükséges karbantartás hiánya miatt egyre növekszik a balesetveszély a MÁV vonalain.
  • A vasúti infrastruktúra fejlesztése és karbantartása sokszor a piaci ár és a szomszédos országok árszínvonalának többszöröséért történt. Ezzel is a NER-oligarchák jártak jól.
  • Ahelyett, hogy már két éve megkezdték volna a létfontosságú fejlesztéseket az uniós forrásokból, inkább százmilliárd forint közpénzt égettek el az Unió elleni propagandára.
  • Szinte minden, korábban tervezett, megígért, létfontosságú fejlesztést leállítottak, miközben számolatlanul szórják a haveroknak a százmilliárdokat.

Magyar Péter Faceook-posztjában azt is hozzáteszi, Magyarország egyik legnagyobb pályaudvarán nemhogy digitalizálva nincs a váltóállítás, de még automatizálva sincs. Állítása szerint a képen látható épületből 1929 óta kézzel állítják a váltókat.

Lázár Miniszter úr!Önöknek 14 éve volt, korlátlan hatalommal, ezer milliárdos uniós forrásokkal. A MÁV nemhogy nem…

Posted by Péter Magyar on Saturday, August 31, 2024

Ez is érdekelhet:
Járókelőkre esett egy kidőlt fa Zuglóban, egy nő súlyosan megsérült

Zsarolás kísérlete miatt feljelentették Vogel Evelint

Ma is összeszarta magát a MÁV: most a Nyugati pályaudvaron van váltóhiba

Gyermekotthonból tett közzé képeket Magyar Péter, őrjöngő fideszesek próbálták megzavarni az országjárása első helyszínén

Elhallgattatták a Fidesz lakossági fórumán a kérdezőt, miután nem megfelelő kérdést akart feltenni

Orbán Viktor: rendkívül kockázatos időszak előtt állunk

Kidobták a Hír TV propagandistáit Magyar Péter megbeszéléséről