Gazdaság

Rossz hírt kaptak az autósok: így változik az üzemanyagok ára holnaptól

Bűnügy

„Irtózik a lányoktól” – Újabb fideszes plébános ellen folyik eljárás gyermek- és ifjúságvédelmi ügyben

Közlekedés

Megszólalt a vezérbakter a hétfői, Déli pályaudvari incidensről

Baj van az ételfutárokkal, rendkívüli vizsgálatot rendelt el a minisztérium

Foodora Bringásreggeli 2023. június 22-én.  Fotó: Karancsi-Albert Rudolf
Foodora Bringásreggeli 2023. június 22-én. Fotó: Facebook/foodora/Karancsi-Albert Rudolf

A fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indít a legnagyobb ételfutároknál: a vizsgálat többek között a kiszállított ételek állapotára, a kiszállítási idő betartására, az árakkal kapcsolatos problémákra, valamint a fogyasztók kompenzációjára vonatkozik – jelentette be hétfőn a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), azzal indokolva, hogy

az utóbbi hetekben megnövekedett az ételfutárok tevékenységével kapcsolatos fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma. A jelzett problémák valamennyi nagyobb ételkihordó céget érintik, többek között a Woltot, valamint a Foodorát is.

Jelentősebb problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, illetve, hogy a kiszállítás nem megfelelő.

A nemzetgazdasági miniszter ezekre a panaszokra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el ezeknél a vállalkozásoknál.

A kormányhivatal próbavásárlással egybekötött ellenőrzése négy területre kiemelten fókuszál:

  • a kiszállított ételek minőségének és állapotának megfelelősége (például kihűlt, kiborult, kifolyt, összerázódott, elázott);
  • a jelzett kiszállítási idő betartása (például jelentős késéssel érkezett meg);
  • az árakkal kapcsolatos problémák (például különböző jogcímeken történő többletdíjak felszámítása, így kiszállítási díj, szolgáltatási díj);
  • valamint a fogyasztó kompenzációja (például fogyasztói sérelem esetén vállalnak-e kompenzációt, illetve azt ténylegesen biztosítják-e; visszakapja-e valójában a vételárat a fogyasztó végső esetben).

A felsoroltakon túl az ellenőrzés kiterjed a cégek honlapján és általános szerződési feltételeiben található tájékoztatási kötelezettségekre.

A NGM és a szakmai irányítása alatt álló kormányhivatal a magyar családok védelme érdekében határozottan fellép, jogsértés esetén pedig megteszi a szükséges intézkedéseket azért, hogy a vásárlók teljeskörűen és hatékonyan élhessenek fogyasztói jogaikkal.

Ez is érdekelhet:
Meghalt Forgács Gábor

Felszólította a kormány az üzemanyagkereskedőket, hogy legyen olcsóbb az üzemanyag

Eltűnik a polcokról a magyarok egyik kedvenc édessége

Bezuhant a kiskereskedelem – nem hiszed el, ennek most mi az oka

Nem úgy volt, hogy ilyet nem lehet? Egyre több bank hárítja az ügyfelekre a megemelt tranzakciós illetéket

Hazudnak Nagy Mártonék: ott zuhant a kiskerforgalom „az árvíz miatt”, ahol nem is folyik a Duna

Begurult Orbán embere: rendkívüli vizsgálatot rendelt el