Újra meglopja felhasználóit az Apple, megszólalt az MNB

Megint ok nélkül vontak le pénzeket, most szerencsére jóval kevesebb ügyfelet érint a malőr.

Apple Pay
Fotó: Flickr/re:publica

A nyáron már tapasztaltakhoz hasonlóan megint fizetési zavarok jelentkeztek kedden az Apple egyes hazai ügyfeleinél. Egy Reddit-posztnál már legalább egy tucat Apple felhasználó jelezte, hogy

október 1-re virradóra vásárlás nélküli terheléseket tapasztaltak az ApplePay-hez társított bankkártyáikon.

Az újabb botránnyal kapcsolatban azonnal közleményt adott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB). Ebben azt írták, értesültek az Apple-lel kapcsolatos ismételt fizetési problémákról, és haladéktalanul felvették a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és „intézkedéseket kezdeményeztek az ügyfelek védelmére”. A jegybank szorosan együttműködik e tevékenység során a vele állandó munkakapcsolatban lévő Magyar Bankszövetséggel – írták még.

Közölték azt is: már a fizetési problémák első időszakánál világosan látható, hogy a bankok többsége a korábbihoz képest jól felkészült e helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében. Az elsődleges, még meg nem erősített adatok szerint a korábbi problémáktól eltérő módon így jóval kevesebb ügyfelet érint a fennakadás.

Az MNB – amely számára elsődleges a pénzügyi piacok stabilitása és az ügyfelek biztonsága – folyamatosan tájékoztatást nyújt a továbbiakban is a fejleményekről – tartalmazza a közlemény.

Lecsapott az MNB, súlyos bírságot kapott az egyik nagybank

Bedőlt egy mikrohitelező cég, lépett az MNB

Brutális vagyont vihettek ki az MNB-ből Varga Mihály megérkezése előtt