A különféle hírportálok cikkei között gyakran találunk a jövő kilátásait boncolgató írásokat – nem, most nem a rémhírekre és bolygónk pusztulására gondolunk, hanem inkább az izgalmas, javunkat szolgáló változásokra. A technika fejlődése például óriási hatással van a marketingre is – ha hiszed, ha nem, ez nagyon jó hír számodra!
A marketing fejlődése nemcsak a szakemberek számára jelent könnyebbséget, hanem az ügyfélélményt is jelentős mértékben növeli. A mesterséges intelligencia például óriási szereppel bír e témában – valószínűleg teljesen megreformálja majd a közösségi média hirdetés, a Google hirdetés és akár a SEO témakörét is.
A továbbiakban a mesterséges intelligencia marketingre gyakorolt hatását és jövőbeni kilátásait tekintjük át a Markestic szakembereinek útmutatásával.
Az MI már most is jelentős szerepet játszik a marketingben
A mesterséges intelligencia (rövidítve MI, vagy angol nyelvű szövegekben AI) már most is jelentős mértékben jelen van a marketingfolyamatokban.
Az AI speciális algoritmusokkal segít felmérni a különféle vásárlói szokásokat és viselkedési mintákat, ami segít jobban személyre szabni a hirdetéseket, hiszen így a marketingesek jobban megérthetik a vásárlói igényeket.
A mesterséges intelligencia más módon is beszáll az értékesítésbe: a chatbotok például képesek válaszolni az ügyfelek bizonyos kérdéseire, így hamarabb kaphatnak választ, mint egy klasszikus ügyfélszolgálat esetén. Ezenkívül képes személyes ajánlásokat adni az érdeklődőknek, ami által könnyebben megtalálják a keresett megoldásokat, és ezzel egyidejűleg persze a vállalkozók eladásait is növeli – igazi win-win helyzet, ugye?
Mik a kilátások?
Ha a jövőt próbáljuk megfejteni, a jelenlegi tendenciák alapján arra lehet következtetni, hogy az előzőekben említett folyamatok még inkább finomodni fognak az elkövetkező időkben. A személyre szabott megoldások a mostaninál nagyobb teret fognak kapni, illetve vállalkozói oldalról számítani lehet rá, hogy a kampányok optimalizációjában is egyre jobban segít majd a MI.
Ezeken felül az is várható, hogy egyre több folyamat részleges vagy teljes automatizációját rábízhatjuk majd egy-egy AI szoftverre – ezzel nemcsak a kampányok hatékonysága nőhet, hanem a szükséges munkaidő is jelentősen csökkenhet.
Muszáj lépést tartani, ha talpon akarsz maradni
Ha szeretnél továbbra is ütőképes, hatékony marketingmegoldásokat alkalmazni, akkor nem tudod kikerülni a mesterséges intelligenciát. Mivel már most is átszőtte ezt a területet az AI, hosszú távon az fog tudni érvényesülni, aki megtanulja az ebben rejlő lehetőségeket minél hatékonyabban kiaknázni és beépíteni a mindennapi tevékenységekbe.
Elsőre ugyan furcsa lehet ezeket a csúcsmodern megoldásokat kipróbálni, de hosszú távon jó eséllyel ez lesz a siker kulcsa – és ne feledd, nemcsak a te dolgod lesz könnyebb általa, hanem az ügyfeleid, vásárlóid is elégedettebbek lesznek!