„Óriás fejlesztéseket” jelentette be pénteken Lázár „nincs pénz, szankciós infláció van” János, számoltunk be róla korábban, miután a miniszter eldicsekedett vele, hogy mégis talált pénz: közel 600 milliárdot szán a kormány két (kétes fontosságú) út-, illetve hídépítési projektre.
Vitézy Dávid előzőleg már a kormányhatározat alapján megírta,
„ebből a pénzből a teljes mozdonycsere, az összes elavult InterCity-kocsi cseréje kijönne, és még maradna bőven pályafelújításra is”.
A közlekedési szakember a közösségi oldalán kritizálta a projekteket. Szerinte ha az új Duna-híd nem Mohácsnál, hanem Újbudánál épülne meg, akkor napi 2-3 ezer jármű helyett 80-120 ezer ember átkelését oldaná meg.
„De az elmúlt napok hírei fényében talán még fontosabb: van bőven pénz a magyar költségvetésben közlekedésfejlesztésre. Csak kétséges értelmű gyorsforgalmi utakra és autópályákra költjük továbbra is az elsőtől az utolsó forintig. A MÁV és a magyar vasúti hálózat tehát nem pénzhiány miatt rohad le, hanem teljesen téves közlekedéspolitikai prioritások nyomán. És persze tudom: kell költeni a közúthálózatra is. De azért az M49 Ököritófülpös utáni szakasza nélkül még meglenne ez az ország egy ideig – biztos tovább, mint működő Keleti pályaudvar vagy mozdonyok és InterCity-flotta nélkül”
– írta bejegyzésében Vitézy Dávid.
Hogy mi állhat a kormány vég nélküli útépítés-mániája mögött, azt egy kommentelő próbálta megfejteni, aki azt írta:
„Annyi autópályát építünk, mintha valakinek kavicsbányája lenne…oh wait”