Baleset

Tragédia Akasztónál, egy ember meghalt, többen megsérültek

Baleset

Meghalt egy vétlen autós utasa az M3-ason Mezőkeresztesnél

Gazdaság

Keményen megsarcolja a kormány az autósokat

Elege lett a GVH-nak: Dancsó Péter, Forstner Csenge, Whisper Ton ellen is eljárás indult

Összesen hat magyar influenszert és számos hirdető céget vizsgálnak tisztességtelen reklámozás miatt.

dancso-peter
Fotó: Instagram/Dancsó Péter

Versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)

tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt

– közölte a hatóság kedden.

28 magyar influenszer reklámozási gyakorlatának áttekintés után ugyanis feltárták, hogy mindössze 20 százalékuk tartja be minden esetben a reklámjelleg feltüntetésére vonatkozó szabályokat, 54 százaléka csak hébe-hóba jelzi a promóciós tartalom tényét, míg

a véleményvezérek mintegy negyede soha, vagy csak nagyon ritkán tesz közzé bárminemű tájékoztatást arra vonatkozóan, amikor éppen nem a saját véleményüket hangoztatják, hanem pénzért hülyítik a követőiket.

A vizsgált tartalmak fizetett jellegének feltüntetési módjában is tapasztalt hiányosságokat a GVH.

A tájékoztatás szerint a gyorselemzés tapasztalatai, az észlelt valószínűsíthetően jogsértő kereskedelmi gyakorlatok miatt a versenyfelügyeleti eljárások

  • Dancsó Pétert („Videómánia”),
  • Forstner Csengét,
  • Fördős Zoltánt („Fördős Zé”),
  • Halmi Bencét,
  • Kása Rolandot („Rolix”),
  • Strenner Antalt („Whisper Ton”) érinti.

A GVH közölte, az influenszerek mellett a valószínűsíthető közreműködői szerep miatt több reklámügynökséget, megrendelőt, hirdető vállalkozást is eljárás alá vontak.

A hatóság hangsúlyozta, a versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárásokban érintett személyek, vállalkozások jogsértést követtek el. Az eljárás a tények és a felelősség tisztázására, a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárások lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A GVH közleményében – egyebek közt – a véleményvezérek figyelmébe ajánlja a 2022 végén frissített influenszer marketing tájékoztatót, amely gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák szemléltetésével mutatja be, miként lehet jogszerűen eleget tenni a fogyasztók tájékoztatását biztosító elvárásoknak. A GVH podcast csatornáján elérhető beszélgetésben is hasznos tanácsokat kapnak a vállalkozások, véleményvezérek arról, hogyan tudnak jogszerűen reklámozni a közösségi média felületeken.

Ez is érdekelhet:
Fülledt néniszagban, szerelmes tekintetek közepette folytatódott Orbán háborús turnéja

Kapcsolódó hírek

Drogot is árultak a szegedi dj-k, lekapcsolták őket

Egy héten belül már a második postás halt meg munka közben

Lecsap a Temu piactérre a Gazdasági Versenyhivatal

Eljárást indított a Temuval szemben a GVH

Hatalmas bírságot kaptak a „jogkezelők”, amelyek az üres adathordozókért is szedik a jogdíjat

A GVH bejelentette, hogy a verseny „legyalulta az élelmiszer-inflációt”

Nekiesett a GVH a Microsoftnak a Bing chatbot funkciója miatt

A GVH úgy tudja, egy alig látogatott honlap védi a magyar családokat az áremelésektől

Brutális bírságot kapott a Lidl