Kultúra

Elhunyt Nemere István

Baleset

Kiderült, mi vezetett a miskolctapolcai Barlangfürdő leégéséhez

Gazdaság

Bezuhant a kiskereskedelem – nem hiszed el, ennek most mi az oka

Elege lett a GVH-nak: Dancsó Péter, Forstner Csenge, Whisper Ton ellen is eljárás indult

Összesen hat magyar influenszert és számos hirdető céget vizsgálnak tisztességtelen reklámozás miatt.

dancso-peter
Fotó: Instagram/Dancsó Péter

Versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)

tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt

– közölte a hatóság kedden.

28 magyar influenszer reklámozási gyakorlatának áttekintés után ugyanis feltárták, hogy mindössze 20 százalékuk tartja be minden esetben a reklámjelleg feltüntetésére vonatkozó szabályokat, 54 százaléka csak hébe-hóba jelzi a promóciós tartalom tényét, míg

a véleményvezérek mintegy negyede soha, vagy csak nagyon ritkán tesz közzé bárminemű tájékoztatást arra vonatkozóan, amikor éppen nem a saját véleményüket hangoztatják, hanem pénzért hülyítik a követőiket.

A vizsgált tartalmak fizetett jellegének feltüntetési módjában is tapasztalt hiányosságokat a GVH.

A tájékoztatás szerint a gyorselemzés tapasztalatai, az észlelt valószínűsíthetően jogsértő kereskedelmi gyakorlatok miatt a versenyfelügyeleti eljárások

  • Dancsó Pétert („Videómánia”),
  • Forstner Csengét,
  • Fördős Zoltánt („Fördős Zé”),
  • Halmi Bencét,
  • Kása Rolandot („Rolix”),
  • Strenner Antalt („Whisper Ton”) érinti.

A GVH közölte, az influenszerek mellett a valószínűsíthető közreműködői szerep miatt több reklámügynökséget, megrendelőt, hirdető vállalkozást is eljárás alá vontak.

A hatóság hangsúlyozta, a versenyfelügyeleti eljárások megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy az eljárásokban érintett személyek, vállalkozások jogsértést követtek el. Az eljárás a tények és a felelősség tisztázására, a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárások lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A GVH közleményében – egyebek közt – a véleményvezérek figyelmébe ajánlja a 2022 végén frissített influenszer marketing tájékoztatót, amely gyakorlat-központúan, pozitív és negatív példák szemléltetésével mutatja be, miként lehet jogszerűen eleget tenni a fogyasztók tájékoztatását biztosító elvárásoknak. A GVH podcast csatornáján elérhető beszélgetésben is hasznos tanácsokat kapnak a vállalkozások, véleményvezérek arról, hogyan tudnak jogszerűen reklámozni a közösségi média felületeken.

Ez is érdekelhet:
Vihar! Másodfokú riasztást adtak ki számos járásra – így halad át az országon kedd estig

Megint alakított a MÁV: nemzetközi vonat elé tolatott a diósjenői személyvonat a váci állomáson

Eljárást indított a Temuval szemben a GVH

Jákob Zoli raktára is leégett ma hajnalban a IX. kerületi tűzvészben

Brutális bírságot kapott a Wizz Air

Lecsap a Temu piactérre a Gazdasági Versenyhivatal

Brutális bírságot kapott a Lidl