Bruttó 30 milliárd forint értékben bízták meg több mint húsz állami-kormányzati szervezet kommunikációs feladataival Balásy Gyula médiacégeit. A szerződéscsomagra a Magyar Hang bukkant a Közbeszerzési Értesítő keddi számában.
A cégek, azaz a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. többek között az adóhatóság, a rendőrség és a Nemzeti Filmintézet részére is vállaltak médiaügynökségi feladatokat, a 30 milliárdos keretből azonban toronymagasan a legtöbbet,
21 milliárdot a Rogán-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda által adott „munkák” vittek el.
Ezek az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációs feladatokra”, illetve a választópolgárok életét kiemelten érintő döntésekkel kapcsolatos feladatokra vonatkoznak. A négy megbízásból hármat tavaly november 10. és december 21. között – vagyis nagyjából a szuverenitásvédelmi nemzeti konzultáció időszakában – kellett teljesítenie Balásy Gyula cégeinek, bruttó 10,9 milliárd forint értékben.
És Balásynak idén sem kopik fel az álla, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal 2024-re is szerződött a médiaügynökségeivel: idén év végig bruttó 10 milliárd forintból terjeszthetik a kormánypropagandát.
A Magyar Hang kereste a Miniszterelnöki Kabinetirodát, hogy tisztábban lásson a költéseket illetően, egyúttal arról és érdeklődve, hogy idén is várható-e nemzeti konzultáció, válaszokat azonban egyelőre nem kaptak.
Emlékeztetnek ugyanakkor: a fenti összeg eltörpül ahhoz az 1360 milliárdos tételhez képest, amennyit 2015-2023 között égetett el a kormánypropaganda-gépezet állami kommunikációra.