Akadozik a jegyvásárlás a MÁV applikációval és az Elvirán, írtuk meg péntek reggel a Mávinform közlése nyomán. A helyzet azóta sem változott, de a pénzt azért elteszik.
A vasúttársaság délelőtt először módosította a bejelentésről szóló Facebook-bejegyzést, miszerint „a bank szakemberei megszüntették a fennakadást okozó hibát”, ez azonban nem volt igaz, mert fél tíz körül még mindig nem lehetett jegyet szerezni a MÁV-appban.
Munkatársunk beszámolója szerint semmi nem figyelmeztette a felületen, hogy a hiba továbbra is fennállna, és a jegyrendelés folyamata rendben végig is ment, sőt a pénzt is levonták, a jegy viszont már nem jelent meg a telefon kijelzőjén.
A Mávinform ezután 9.56-kor ismét bejelentette, hogy „a Simple Pay fizetési szolgáltatás átmenetileg nem érhető el, így az online értékesítési csatornákon, a MÁV applikációban és az Elvirán fennakadások tapasztalhatók”.
Munkatársunk fél 11-kor – nem tudván a Facebookon közölt „újabb” leállásról – ismét megpróbált jegyet váltani az alkalmazásban, amely ezúttal is rendben végigengedte a folyamaton, levonva az utazás árát, majd… az újabb jegy sem érkezett meg.
Ekkorra tehát már két menetjegy árát nyelte el a MÁV.
Jelenleg, 14 óra után még mindig (vagy ismét) nem működik az alkalmazás, ezúttal viszont legalább felirat figyelmezteti az app-felhasználókat, hogy ne is próbálkozzanak.
A Mávinform Facebook-oldala már meg sem kísérel tudósítani, hogy éppen hogyan áll a helyzet. Cserébe fél 3 után azt közölték, hogy a MÁVDIREKT telefonszámai is akadoznak, „technikai hiba miatt nehézkesen, csak hosszú várakozás után érhetők el”.
Hogy az egész nap megtévesztően (nem) működő alkalmazás által megrövidített utasoknak mikor és hogyan fogják kompenzálni a hamisan levont jegyárakat, azt nem tudni (egy jegyvizsgáló szerint az utasoknak kell kérniük a MÁV telefonszámán a pénzük visszatérítését, ami nyilvánvalóan nonszensz).
A távlatibb kérdés pedig, hogy vajon melyik MÁV-vezető kit dug az OTP-nél (vagy fordítva), hogy nem lehet lecserélni a kezdetektől botrányos Simple Pay rendszerét valamilyen működő megoldásra?
Beszámolók szerint ugyanis legtöbbször a Simple Pay hibájára hivatkozik a Mávinform: a nyár folyamán előfordult, hogy hetente megkeserítette az utasok életét a fizetési szolgáltató leállása (most pedig már úgy tűnik, akár egy teljes napon át is szabotálja a jegyváltást).
Frissítés (17.22): cikkünk megjelenése után a MÁV visszatérítést kezdeményezett a bankkártya-szolgáltatók értesítése szerint, vagyis a nem teljesített, de levont jegyárakat várhatóan hamarosan kérés nélkül visszakapják a pórul járt utasok.