A vasút és a Volán fejlesztése kötelesség, mert ha normális vasúti és közúti közlekedést biztosítunk az embereknek, akkor nem fognak elköltözni a szülőhelyükről, hanem az ingázást választják, amely megfizethető, komfortos, olcsó és elérhető – találta fején a szöget „vasútbezáró” Lázár János Kaposváron csütörtökön.
Az újabban építési és közlekedési miniszter a Volánbusz Zrt. Somogy vármegye helyközi közlekedésében részt vevő 22 új, Credobus Econell 12 típusú, dízelüzemű autóbusz átadásakor arról magyarázott: a tapasztalatok szerint ha valakinek naponta egy órát kell ingáznia, akkor a családjával előbb-utóbb beköltözik egy nagyobb városba, központba, pedig „az érdekünk az”, hogy a kistelepülések ne néptelenedjenek el. Ehhez biztosítani kell az eljutást a járásközpontokba, városokba – fejtette meg.
Hangoztatta, ezért is tartotta fontosnak, hogy a tömegközlekedés olcsó legyen 2023-tól. Eddig 3 millió ország- és vármegyebérletet értékesítettek, nő a vasúton, vagy a Volán járatain munkába igyekvők aránya.
A miniszter azt ígérte, hogy a következő 10 évben újjáépítik a vasúti rendszert, a vasúti infrastruktúrát; a beruházások a járműállományt is érintik.
A vasút támogatására, a közlekedés biztosítására elengedhetetlenül szükség van a Volánra, különösen az olyan aprófalvas „vármegyékben”, mint Somogy, ezért a Volán fejlesztése sem maradhat el – licitált rá saját magára.
„A célunk a MÁV-val és a Volánnal, hogy az emberek életét könnyebbé, a tömegközlekedést komfortosabbá, az iskolába, munkába járást elviselhető teherré tegyük” – közölte.