Közlekedési beruházások nélkül nincs gazdasági erő, nincs erős és befolyásos Magyarország – magyarázta „vasútbezáró Lázár János” csütörtökön Budapesten, a közlekedési elismerések ünnepélyes átadásán.
Az építési és közlekedési miniszter azt monda, hogy a magyar közlekedésügyet példamutatóan szolgáló szakemberek elismerését a tárca nem véletlenül időzítette Széchenyi István születésnapjára: a közlekedés annak idején is fontos politikai-gazdasági kérdés volt, a vasút és a hajó ekkor lett a haladás szimbóluma, a fejlettség mutatója, a legfontosabb hatalmi tényezők egyike.
Hogy Lázár János milyen zseniális időzítő, azt mutatja az is, hogy sikerült éppen iskolakezdésre elrendelnie az évek óta lesöpört, elodázott Budapest-Győr vasútvonal felújítását, komplett régiók életét megkeserítve.
A tárcavezető szerint mindenesetre akkor lesz ismét erős Magyarország, ha lesz korszerű közlekedés. Megdicsérte a MÁV dolgozóit: a legnagyobb erőforrás nem a jármű, az infrastruktúra, a költségvetés, hanem a MÁV-Volán csoport 57 ezer munkavállalója – hízelgett.
A rendezvényen Közlekedésért érdemérmet kapott Czipár Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt üzemeltetési igazgatója, Nagy Lajos MÁV BLI MMEO (Beruházási Lebonyolító Igazgatóság Mérnöki és Műszaki Ellenőrzési Osztály) irodavezetője, Tóth János az EPTS (European Platform of Transport Sciences) igazgató tanácsának elnöke, a BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar Közlekedéstechnológiai és Közlekedésgazdasági Tanszékének vezetője.
Magyar Polgári Repülésért érdemérmet kapott a HungaroControl Zrt. szakembere, Kurucz Mihály István repülésbiztonsági és minőségirányítási igazgató. A Baross Gábor-díjat Csiba József, a BME ITS Nonprofit Zrt. megfelelőségértékelési üzletágának vezetője kapta. Az Építési és Közlekedési Minisztérium közlése szerint az elismeréssel idén először pénzjutalmat is adtak,
amelynek összege az előző évi bruttó átlagkereset tizenkétszerese, vagyis 6 189 192 forint.