Hétfőtől megbénul a legfontosabb vasútvonal: kezdődik a Biatorbágy és Szárliget közötti vonatszakasz felújítása

MÁV, vasút, vonat

Szeptember 18-án megkezdődik a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítása, amelyről augusztus végén derült ki, hogy annyira rossz állapotban van, hogy azonnal sebességkorlátozást kellett bevezetni.

Lázár János miniszter a közfelháborodás hatására teátrálisan idegbe rakta magát, majd a MÁV hirtelen meg is találta a felújításhoz szükséges 32 milliárd forintot, így most, a szeptemberi iskola- és munkakezdések derekán el is indulhat az ország legforgalmasabb fővonalának felújítása, tízezrek utazásának ellehetetlenítése.

A MÁV szerdán azt írta, „a tervek szerint” a decemberi menetrendváltásig tart majd a felújítás.

A vágányok karbantartását három ütemben végzik. Az első ütem kezdetétől, hétfőtől jelentősen módosul a vonatok menetrendje, ezért a győri fővonalon utazóknak a MÁV azt javasolja, hogy „tájékozódjanak előre a menetrendről”.

A belföldi járatok esetében 20-30 perccel, a nemzetközi vonatoknál pedig egy órával hosszabb eljutási idővel kell számolni. Egyes személyvonatok helyett pótlóbuszok fognak közlekedni Tatabánya és Biatorbágy között. A változásokról és az utazáshoz javasolt járatokról a www.mav.hu/egyesvonal weboldalon lehet tájékozódni – tudatták.

Meglepő számokat közölt a MÁV, rengeteg pénzt fizettek vissza az utasoknak augusztusban is

Kisiklott és az árokba dőlt egy vonat Magyarkútnál, 20 fő utazott rajta

Mozgó vonatból ugrott ki egy gyermek, mentőhelikopter vitte el

Lázár János bemondta: visszafordíthatatlanul a megújulás útjára lépett a MÁV-Volán csoport

Megelégelték a várakozást, autósok hajtották fel a sorompót, miközben a vonatok tovább közlekedtek

Kigyulladt a Citadella InterCity mozdonya