Baleset

Tömegbaleset az M5-ös autópályán, kamionok hevertek szerteszét

Bűnügy

Lázban ég a BRFK a meggyilkolt amerikai lány kapcsán: minden arra mutat, hogy a világ legjobb rendőrsége a miénk

Külföld

Két orosz rakétát lelőtt a légvédelem Kárpátalja felett, Szijjártó még mindig lapít

Lázár János rendre utasította a MÁV vezetőségét: „Ne okoskodjanak!”

Vasútbezáró Lázár János parancsba adta, hogy az elromlott dolgok javuljanak meg.

lazar-janos
Fotó: Facebook/Lázár János

Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden sajtótájékoztatót tartott a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyírmeggyes határában, ahol arról is beszélt, hogy az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő, ami miatt a műszaki egyetem jelenleg is felülvizsgálatot tart.

Konkrétan a vonatok sebességét 140 km/h-ról 100-ra kellett csökkenteni,

de Lázár szerint ha azonnal beavatkoznak, három-négy hónapon belül helyreállhat a „rend”. Ha késlekednek, pár hónapon belül 40 km/órára kell levinni a sebességet, vagyis harminc-negyven perccel is megnőhet a Budapest–Hegyeshalom közötti utazás hossza.

Vasútbezáró Lázár János a mellékvonalak mellett immár Magyarország legfontosabb vasútvonalát veszélyezteti🇦🇹❓️Miközben…

Posted by Közlekedő Tömeg on Friday, August 25, 2023

Lázár János azonnali beavatkozást kért a MÁV-tól, ám a Szabad Európa kérdésére, hogy forrásokat biztosít-e a kormány a helyreállításhoz, azt felelte, hogy haváriahelyzet van, ahol az utasok biztonsága az első, a pénzügyi elszámolás „másodlagos kérdés”.

„Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást”

– üzente Lázár János.

A miniszter emlékeztetett, a MÁV évi költségvetése nyolcszázmilliárd forint, ezért aztán

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot”

– idézte a Szabad Európa Lázár szavait.

Néhány napja a Közlekedő Tömeg számolt be róla először, hogy az eredeti 140 km/h-s pályasebesség helyett 100 km/órás sebességkorlátozás („lassújel”) került ki a Budapest–Bécs fővonal hatodára, 29 kilométer hosszban Biatorbágy és Szárliget közé. Információik szerint ennek oka, hogy a vasúti pályát az elmúlt 40 évben „senkinek sem jutott eszébe karbantartani”, ezért a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz („talpfákhoz”) rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak.

Ez is érdekelhet:
Latorcai úgy tudja, a „baloldal uszító magatartása” miatt tördelik le a kereszteket a Margit hídon

Ismét tűz tombolt Budapesten, újabb raktár gyulladt ki

Újabb figyelmeztetést adott ki a meteorológia (hallod, MÁV?)

Kelenföld elesett, leszakadt egy vezeték, több járat szünetel

Ez is a havazás miatt? Leállt a MÁV online jegyértékesítése

Megint alakított a MÁV: nemzetközi vonat elé tolatott a diósjenői személyvonat a váci állomáson

Ma is összeszarta magát a MÁV: most a Nyugati pályaudvaron van váltóhiba