Lázár János rendre utasította a MÁV vezetőségét: „Ne okoskodjanak!”

Vasútbezáró Lázár János parancsba adta, hogy az elromlott dolgok javuljanak meg.

lazar-janos
Fotó: Facebook/Lázár János

Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden sajtótájékoztatót tartott a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyírmeggyes határában, ahol arról is beszélt, hogy az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő, ami miatt a műszaki egyetem jelenleg is felülvizsgálatot tart.

Konkrétan a vonatok sebességét 140 km/h-ról 100-ra kellett csökkenteni,

de Lázár szerint ha azonnal beavatkoznak, három-négy hónapon belül helyreállhat a „rend”. Ha késlekednek, pár hónapon belül 40 km/órára kell levinni a sebességet, vagyis harminc-negyven perccel is megnőhet a Budapest–Hegyeshalom közötti utazás hossza.

Vasútbezáró Lázár János a mellékvonalak mellett immár Magyarország legfontosabb vasútvonalát veszélyezteti🇦🇹❓️Miközben…

Posted by Közlekedő Tömeg on Friday, August 25, 2023

Lázár János azonnali beavatkozást kért a MÁV-tól, ám a Szabad Európa kérdésére, hogy forrásokat biztosít-e a kormány a helyreállításhoz, azt felelte, hogy haváriahelyzet van, ahol az utasok biztonsága az első, a pénzügyi elszámolás „másodlagos kérdés”.

„Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást”

– üzente Lázár János.

A miniszter emlékeztetett, a MÁV évi költségvetése nyolcszázmilliárd forint, ezért aztán

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot”

– idézte a Szabad Európa Lázár szavait.

Néhány napja a Közlekedő Tömeg számolt be róla először, hogy az eredeti 140 km/h-s pályasebesség helyett 100 km/órás sebességkorlátozás („lassújel”) került ki a Budapest–Bécs fővonal hatodára, 29 kilométer hosszban Biatorbágy és Szárliget közé. Információik szerint ennek oka, hogy a vasúti pályát az elmúlt 40 évben „senkinek sem jutott eszébe karbantartani”, ezért a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz („talpfákhoz”) rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak.

Rajtakapták, amint Lázár János fia száll ki a miniszter luxus szolgálati autójából

Meglepő számokat közölt a MÁV, rengeteg pénzt fizettek vissza az utasoknak augusztusban is

Kisiklott és az árokba dőlt egy vonat Magyarkútnál, 20 fő utazott rajta

Mozgó vonatból ugrott ki egy gyermek, mentőhelikopter vitte el

Balatonfüreden tart kétnapos zárt frakcióülést a Fidesz-KDNP

Magyar Péter: Meglőtték a honvédelmi miniszter egyik testőrét Törökországban