Bűnügy

Külföldre menekült a kisfiút felrúgó, párjait ököllel verő „karateedző”, nem tudják kihallgatni

Belföld

Az iskolázatlanok és az idősek tartják hatalomban a Fideszt

Baleset

Nagy baleset az M7-esen, lezárták a pálya Budapest felé vezető oldalát

Lázár János rendre utasította a MÁV vezetőségét: „Ne okoskodjanak!”

Vasútbezáró Lázár János parancsba adta, hogy az elromlott dolgok javuljanak meg.

lazar-janos
Fotó: Facebook/Lázár János

Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden sajtótájékoztatót tartott a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyírmeggyes határában, ahol arról is beszélt, hogy az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő, ami miatt a műszaki egyetem jelenleg is felülvizsgálatot tart.

Konkrétan a vonatok sebességét 140 km/h-ról 100-ra kellett csökkenteni,

de Lázár szerint ha azonnal beavatkoznak, három-négy hónapon belül helyreállhat a „rend”. Ha késlekednek, pár hónapon belül 40 km/órára kell levinni a sebességet, vagyis harminc-negyven perccel is megnőhet a Budapest–Hegyeshalom közötti utazás hossza.

Vasútbezáró Lázár János a mellékvonalak mellett immár Magyarország legfontosabb vasútvonalát veszélyezteti🇦🇹❓️Miközben…

Posted by Közlekedő Tömeg on Friday, August 25, 2023

Lázár János azonnali beavatkozást kért a MÁV-tól, ám a Szabad Európa kérdésére, hogy forrásokat biztosít-e a kormány a helyreállításhoz, azt felelte, hogy haváriahelyzet van, ahol az utasok biztonsága az első, a pénzügyi elszámolás „másodlagos kérdés”.

„Arra szeretném kérni a sajtón keresztül a MÁV vezetését, hogy ne okoskodjanak, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a helyreállítást”

– üzente Lázár János.

A miniszter emlékeztetett, a MÁV évi költségvetése nyolcszázmilliárd forint, ezért aztán

„Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot”

– idézte a Szabad Európa Lázár szavait.

Néhány napja a Közlekedő Tömeg számolt be róla először, hogy az eredeti 140 km/h-s pályasebesség helyett 100 km/órás sebességkorlátozás („lassújel”) került ki a Budapest–Bécs fővonal hatodára, 29 kilométer hosszban Biatorbágy és Szárliget közé. Információik szerint ennek oka, hogy a vasúti pályát az elmúlt 40 évben „senkinek sem jutott eszébe karbantartani”, ezért a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz („talpfákhoz”) rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak.

Ez is érdekelhet:
„Egy felső kategóriás autó árát már elköltöttem magamra” – Kőgazdag Fiatalok címmel hergeli nézőit a NER tévéje

Kapcsolódó hírek

Egy héten belül már a második postás halt meg munka közben

Drogot is árultak a szegedi dj-k, lekapcsolták őket

Elmagyarázta a MÁV, hogyan kell melegben utazni és miért egyre több a késés, vonatkimaradás

Lázár János gusztustalan dologgal vádolja Márki-Zay Pétert

Szórja a tízmilliós prémiumokat Karácsony Gergely, még a MÁV-Start vezetőjének is jutott

Ma is leszakadt a felsővezeték a „felújított” hegyeshalmi vasútvonalon

Vonat és autó ütközött Egerfarmosnál; Ferihegynél elütött egy embert az IC

Ma is felkelt a nap, tehát ma is lerohadt a vonatközlekedés a győri fővonalon

Elsodort egy embert egy vonat Kisvárdán