Megkezdődött a 1-es számú vasúti fővonal felújításának előkészítése a Biatorbágy-Szárliget szakaszon, a kivitelezés szeptember közepén indulhat – közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága csütörtökön, alig két nappal azután, hogy Lázár János miniszter teátrálisan idegbe rakta magát, és megüzente az állami vasúttársaság vezetésének, hogy „ne okoskodjanak”, hanem csinálják, amire utasította őket.
A MÁV most azt írta, a hegyeshalmi fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (MÁV FKG) Kft.-vel a felújítás műszaki tartalmának pontosításával kapcsolatban.
Hangsúlyozták, hogy a vonalszakaszon bevezetett óránkénti 100 kilométeres sebességkorlátozás mellett
a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerül veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága, a személyszállító vonatok menetideje pár perccel növekedhet.
Ezen a 29 kilométeres vonalszakaszon az ütemezett, rendszeresen elvégzett úgynevezett kihúzóerő-vizsgálatok megállapították, hogy az idei heves esőzések és az elmúlt hetek meleg időjárása miatt felgyorsult a korábban feltárt állapotromlás üteme, így szükségessé vált az eredetileg a jövő esztendő első negyedévére tervezett felújítási munkák újraütemezése, minél korábbi elvégzése – közölte a MÁV.
A beavatkozást a vasúttársaság által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt többször elhalasztott infrastruktúrafejlesztési program tervei alapján végzik, a kivitelezést a cég leányvállalata, a MÁV FKG fogja elvégezni.
A műszaki tartalom pontosítása még tart, az érintett vonalszakaszon a többi között megtörténik a felépítmény cseréje, az ágyazat rostálásával együtt.
Jelenleg a vágányzári előkészítés zajlik, a kivitelezés – várhatóan egy-egy vágány folyamatos lezárása mellett – szeptember közepén indulhat meg és várhatóan ez év végéig befejeződik – írták.
Beszámolójuk szerint a korlátozás idejére a menetrend is módosul, ennek összeállításakor figyelembe veszik, hogy a belföldi távolsági és elővárosi vasúti szegmensben is ez az egyik legsűrűbb vonal, továbbá a napi ingázás mellett jelentős a nemzetközi utasforgalom is.
Azt ígérték, a vonatközlekedés változásáról minél előbb a lehető legszélesebb körű tájékoztatást adják, hogy az utazók erre időben felkészülhessenek.
A vasútvállalatokat a MÁV tájékoztatta a szokásos eljárástól eltérő egyeztetési szándékáról, amelynek során a vágányzárban alkalmazott technológiát részletesen ismertetik. Az árufuvarozó társaságok a felújítási időszakban kerülőúton közlekedtethetik a tehervonatokat – olvasható a MÁV közleményében.