Közlekedés

Ma is összeszarta magát a MÁV: most a Nyugati pályaudvaron van váltóhiba

Közlekedés

Megint alakított a MÁV: nemzetközi vonat elé tolatott a diósjenői személyvonat a váci állomáson

Baleset

Kiderült, mi vezetett a miskolctapolcai Barlangfürdő leégéséhez

Máris nekiugrott a MÁV az 1-es vasútvonal felújításának, miután Lázár János kiosztotta a cégvezetést

Szeptember közepén indulhat meg a kivitelezés a Biatorbágy-Szárliget szakaszon.

MÁV, vasút, vonat

Megkezdődött a 1-es számú vasúti fővonal felújításának előkészítése a Biatorbágy-Szárliget szakaszon, a kivitelezés szeptember közepén indulhat – közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága csütörtökön, alig két nappal azután, hogy Lázár János miniszter teátrálisan idegbe rakta magát, és megüzente az állami vasúttársaság vezetésének, hogy „ne okoskodjanak”, hanem csinálják, amire utasította őket.

A MÁV most azt írta, a hegyeshalmi fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (MÁV FKG) Kft.-vel a felújítás műszaki tartalmának pontosításával kapcsolatban.

Hangsúlyozták, hogy a vonalszakaszon bevezetett óránkénti 100 kilométeres sebességkorlátozás mellett

a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, a felújítás befejezéséig sem kerül veszélybe az utasok és a közlekedés biztonsága, a személyszállító vonatok menetideje pár perccel növekedhet.

Ezen a 29 kilométeres vonalszakaszon az ütemezett, rendszeresen elvégzett úgynevezett kihúzóerő-vizsgálatok megállapították, hogy az idei heves esőzések és az elmúlt hetek meleg időjárása miatt felgyorsult a korábban feltárt állapotromlás üteme, így szükségessé vált az eredetileg a jövő esztendő első negyedévére tervezett felújítási munkák újraütemezése, minél korábbi elvégzése – közölte a MÁV.

Vasútbezáró Lázár János a mellékvonalak mellett immár Magyarország legfontosabb vasútvonalát veszélyezteti🇦🇹❓️Miközben…

Posted by Közlekedő Tömeg on Friday, August 25, 2023

A beavatkozást a vasúttársaság által már 2019-ben elkészített, de forráshiány miatt többször elhalasztott infrastruktúrafejlesztési program tervei alapján végzik, a kivitelezést a cég leányvállalata, a MÁV FKG fogja elvégezni.

A műszaki tartalom pontosítása még tart, az érintett vonalszakaszon a többi között megtörténik a felépítmény cseréje, az ágyazat rostálásával együtt.

Jelenleg a vágányzári előkészítés zajlik, a kivitelezés – várhatóan egy-egy vágány folyamatos lezárása mellett – szeptember közepén indulhat meg és várhatóan ez év végéig befejeződik – írták.

Beszámolójuk szerint a korlátozás idejére a menetrend is módosul, ennek összeállításakor figyelembe veszik, hogy a belföldi távolsági és elővárosi vasúti szegmensben is ez az egyik legsűrűbb vonal, továbbá a napi ingázás mellett jelentős a nemzetközi utasforgalom is.

Azt ígérték, a vonatközlekedés változásáról minél előbb a lehető legszélesebb körű tájékoztatást adják, hogy az utazók erre időben felkészülhessenek.

A vasútvállalatokat a MÁV tájékoztatta a szokásos eljárástól eltérő egyeztetési szándékáról, amelynek során a vágányzárban alkalmazott technológiát részletesen ismertetik. Az árufuvarozó társaságok a felújítási időszakban kerülőúton közlekedtethetik a tehervonatokat – olvasható a MÁV közleményében.

Ez is érdekelhet:
Mi folyik itt? Megpróbáltak megerőszakolni egy női börtönőrt a szegedi Csillagbörtönben

Újabb figyelmeztetést adott ki a meteorológia (hallod, MÁV?)

Ez is a havazás miatt? Leállt a MÁV online jegyértékesítése

Kelenföld elesett, leszakadt egy vezeték, több járat szünetel

Főbakter: a pénteki nap megmutatta, miért van szükség a haváriaközpontra!

Megint alakított a MÁV: nemzetközi vonat elé tolatott a diósjenői személyvonat a váci állomáson

Mit titkol a pedofideszes „gyermekvédelem”? Magyar Péter követeli, hogy ne akadályozzák az intézménylátogatást