Közlekedés

Megint alakított a MÁV: nemzetközi vonat elé tolatott a diósjenői személyvonat a váci állomáson

Közlekedés

Megint baj van a MÁV-nál: most Ferencváros és a Keleti pályaudvar között állt le a vasúti közlekedés

Baleset

Tömegbaleset az M5-ös autópályán, kamionok hevertek szerteszét

A kormánymédia szerint „öldöklő verseny” folyik a környezetszennyező akkugyárért, amit a debreceniek elutasítanak

A propaganda máris nekiállt megdolgozni a „mafla embereket”, akik a környezetükért aggódnak, ahelyett, hogy éljeneznék Orbán összeszerelő-ország álmát.

CATL akkumulátorgyár Debrecenben
A CATL akkumulátorgyár szerződésének aláírása Debrecenben. Fotó: Facebook/Szijjártó Péter

A botrányos közmeghallgatások után sorra jelennek meg a lakosság által nemkívánatosnak nyilvánított debreceni akkumulátorgyárat magasztaló propagandacikkek a kormánypárti sajtóban.

A hajdú-bihari KESMA-kiadány például azt emeli ki, hogy a németek micsoda örömtáncot jártak egy hasonló gyár érkezésének hírére, sőt, még állítólag a környezetvédők sem akadékoskodtak. A CATL németországi egysége egyébként az ország egyik legszegényebb tartományában, a volt NDK-s Türingiában épült fel.

A szintén kormányközeli Világgazdaság is igyekszik elvenni a tiltakozók kedvét azzal, hogy kínai lapokra hivatkozva azt írja, a CATL képviselői „rácsodálkoztak a botrányos debreceni közmeghallgatásokra”, de ez nem befolyásolja a döntésüket a gyárépítésről.

A cikk ezután azzal zsarol azt sorolja, hogy az Orbán-kormány eddig elért gazdasági eredményei kerülhetnek veszélybe, ha az ehhez hasonló beruházásokat elutasítja a környezetvédelemért, a gyerekei jövőjéért akadékoskodó lakosság.

Arról már mélyen hallgat az írás, hogy miért éri meg valójában a kormánnyal összejátszó külföldi bérrabszolgatartóknak tömegével Magyarországra hozni az összeszerelő-üzemeiket:

  • a szánalmasan alacsonyan tartott munkabérek,
  • a gyakorlatilag nem létező szakszervezetiség (és ezáltal a munkavállalói jogok képviseletének hiánya),
  • valamint a mindezt a kizsákmányolást támogató, multiknak kedvező adórendszer miatt.

De legalább a Világgazdaság cikkéből annyi kiderül, hogy a hasonló beruházásokért „öldöklő verseny folyik az egyes országok között”. Emlékeztetnek, amikor kiderült, hogy a CATL hazánkat választja, a beruházást elbukó Szlovákia korábbi kormányfője, Igor Matovic úgy reagált, hogy Magyarország elszáguld Szlovákia mellett.

Ez is érdekelhet:
Lövöldözés és késelés volt Budapesten

Orbán Viktor: rendkívül kockázatos időszak előtt állunk

Elborult Menczer Tamás agya: kocsmai kötekedőként esett neki Magyar Péternek

Fideszes ostobanő: a metró-leállás egy újabb példája a főváros működőképtelenségének!

Elhallgattatták a Fidesz lakossági fórumán a kérdezőt, miután nem megfelelő kérdést akart feltenni

Menczer: „azt kapta, amit érdemel”; Magyar szerint a fideszes „láthatóan ittas volt”

Súlyos buszbaleset Debrecenben, tizenkilencen megsérültek