Becsapta a Vodafone az ügyfeleit, kompenzációt kapnak egyes előfizetők

Korlátlannak hirdette a cég a mobilinternetes kiegészítő csomagjait, pedig nem volt az.

Becsapta a Vodafone az ügyfeleit, kompenzációt kapnak egyes előfizetők
Fotó: allee.hu

Valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait a Vodafone. A cég elismerte a jogsértést és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket, ezzel 60 millió forintra mérsékelte a rá kirótt bírságot – közölte a Gazdasági Versenyhivatal hétfőn.

A vizsgálat szerint a Vodafone megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő kiegészítő csomagjait. A reklámok állításaival szemben ugyanis a csomagok nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funkciók használata (például a beágyazott médiatartalmak megtekintése) csökkentette az ügyfelek adatkeretét.

A Vodafone az eljárás során együttműködött a GVH-val: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta. Így a cég valamennyi ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Pass-ot tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket.

A cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve a GVH Versenytanácsa 60 millió forintos bírságot szabott ki a vállalkozásra és eltiltotta a jogsértőnek bizonyult gyakorlat folytatásától. A határidő leteltét követően a GVH részletesen ellenőrzi majd a cég fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását – közölte a hivatal.

Kapcsolódó hírek